
Duh Mostara  progoni B&H, skoro mjesec dana 
nakon gradskih izbora, za koje se smatralo da 
predstavljaju test za opće izbore u Bosni 14 
septembra. Odbijanje Hrvatske demokratske 
zajednice (HDZ) da učestvuje u radu 
novoizabranog gradskog vijeća Mostara, navodno 
zbog nepravilnosti u glasanju, pomutilo je 
budućnost podijeljenog grada, nanijelo daljnju 
štetu vjerodostojnosti administracije EU i naglasilo 
teškoće u primjeni izbornih rezultata u regijama 
koje su zavadjene. 
Neriješena svadja u Mostaru, koincidirala je sa 
poplavom napada na kuće i bogomolje u cijeloj 
regiji - u gradovima koji su devastirani, u nekim 
slučajevima jednom, a u nekim i dva puta, u 
vrijeme etničkih pogroma 1992 i 1993. Premda se 
činilo da je nasilje podstaknuto sa lokalnog nivoa, 
ipak ono se javilo u vrijeme intenziviranja zustre 
kampanje političara i lokalnih medija, koji su 
odlučni da igraju na niske emocije glasača. 
Posebno je žalosno izvještavanje bosanskih 
medija iz Mostara. Radio-televizijske stanice sa 
obje strane Neretve poticale su krizu svojim 
medijskim ratom. Kao što je već ranije primijećeno 
u ovom biltenu. Odanost "nacionalnoj stvari" često 
prevladava obavezu prema korektnom 
izvještavanju, a takav je bio slučaj ove nedjelje u 
Mostaru. 
HTV Mostar pokazao se čak ekstremnijim od 
nekih zagovornika tvrde linije u HDZ-u, kada je 
voditelj, uzimajući na sebe ulogu kolektivnog 
autoriteta hrvatske nacije u "Dnevniku" 28 jula 
izjavio: "Ne može i neće biti više nikakvih 
ustupaka. 'Igre bez granica' su gotove i mi smo siti 
laži i prevara sa muslimanske strane. Neće biti 
više popustljivosti, niti suradnje sa naše hrvatske 
strane." 
RTV Mostar, koji otvoreno podržava jedinstveni 
grad, trudio se da održi profesionalni i moralni 
nivo, ali je i ova stanica takodjer emitovala 
emotivno obojene komentare, koji su naglašavali 

opasni politički razdor zbog mostarske krize i 
svaljivali krivicu samo na hrvatsku stranu. U 
"Dnevniku" RTV Mostar od 26 jula, komentator je 
upozorio: "Odbijanje hrvatske strane da prihvati 
izborne rezultate, prijeti da postane opasni 
presedan, po kojem bi svaka stranka koja izgubi 
na izborima, odbila prihvatiti rezultate i tražila nove 
izbore, u nadi da ih može dobiti." 
RTV Srpska, koja redovno javlja o svakom 
nesuglasju unutar Federacije, kao o znaku 
prijeteće i totalne dezintegracije Bosne, prikazala 
je dogadjaje u Mostaru uravnoteženije, premda 
oportuno. RTV Srpska poduzela je neobičan 
korak, koristeći se sarajevskim listom 
"Oslobodjenje", da bi prenijela komentare Mihaela 
Štajnera (Michael Steiner), zamjenika Karla Bilta 
(Carl Bildt), koji je za hrvatsku brutalnost u 
Mostaru optužio "mafiju koja kontroliše grad." 
Sa svoje strane, RTV Srpska odabrala je drugi  
sporni bosanski grad Brčko, kao mjesto za 
alarmantne izvještaje o ugroženoj sudbini 
Republike Srpske. 
Govoreći na početku svog prvog službenog 
predizbornog putovanja, Biljana Plavšić, vršilac 
dužnosti predsjednika RS, rekla je da će insistirati 
da se lokalni izbori u Brčkom održe u septembru, 
bez obzira da li će se medjunarodnom arbitražom 
do tada riješiti status ovog grada. "Dosljedna 
primjena dejtonskog sporazuma garantovaće da 
ovaj grad ostane u Republici Srpskoj," rekla je 
ona. 
Podsticanje straha - bilo za ličnu bezbijednost ili 
ekonomsko preživljavanje - uvijek je bilo efikasno 
sredstvo predizborne kampanje. Takva taktika 
odigrala je ključnu ulogu u izborima u Bosni 1990, 
a izgleda da se ponovo javlja i u 1996. Kao što 
sugeriraju stranice koje slijede, i političari i neki 
mediji širom Bosne, čine sve što mogu, kako bi 
podstakli neizvjesnost, koja će osnažiti politički 
status quo. Premda se stepen manipulacije 
razlikuje, konačni cilj ostaje nepromjenljiv. 

 
31 juli 1996 broj 9 

Sedmični pregled BiH medija: 22 - 28 juli 1996 



 2 

Povici preko Neretve 
Medijski rat koji je izbio u Mostaru zbog HDZ-ovog 
bojkota da učestvuje u radu općinskog vijeća, 
ponovo je pokazao žustrinu kojom neke 
radiotelevizijske stanice u Bosni napuštaju sve 
novinarske skrupule zbog političkih rovova. Kao 
što se moglo primjetiti i na drugim mjestima u 
Bosni, posebno u Tuzli, u vrijeme krize često su 
sami novinari ti koji predvode napade, podstičući 
strah, mržnju i konfuziju. 

Kao lojalni sluga HDZ, Hrvatska televizija Mostar 
(HTV Mostar) često preuzima ulogu 
glasnogovornika Mije Brajkovića, gradonačelnika 
zapadnog Mostara. Medjutim, dok je Brajković 
mirno prihvatio mandat novog administratora EU, 
Ser Martin Garoda (Sir Martin Garrod), HTV 
Mostar počela je sedmicu sa ljutitim napadima na 
EU. Nakon što je oštro kritikovala prethodne 
administratore, 22 jula voditelj "Dnevnika" HTV 
Mostar rekao je: "Politika integriranja, asimilacije, 
unifikacije i miješanja - oprostite na izrazu, 'gemišt' 
- sada će se sigurno nastaviti". 

Mada je Brajković sugerirao da EU može ostati - 
ipak je 23 jula izjavio Hrvatskom radiju Herceg 
Bosna, da je logika koja je označavala općinske 
izbore, mrtva. "Praktično, danas je novi dan, u 
kome memorandum o razumijevanju, kad je 
Mostar u pitanju, više ne važi."  

Premda vatreni govor hrvatskog predsjednika 
Franje Tudjmana 27 jula, nije sadržavao 
konkretne prijedloge, ipak je doprinjeo da se 
pojača ksenofobična histerija u radio televizijskim 
stanicama u Mostaru, koje su pod kontrolom HDZ-
a. Hrvatska, upozorio je Tudjman, neće dozvoliti 
Evropi da "nam nametne rješenja, koja će biti 
ponižavajuća za ponosnu Hrvatsku... ili u 
suprotnosti sa interesima hrvatske države i 
hrvatskog nacionalnog identiteta." 

Patriotska dužnost HTV Mostar izgleda da doseže 
čak tako daleko da se prostor u programu daje i 
lokalnoj mafiji. Nakon optužbi Mihajla Štajnera, 
njemačkog diplomate, da zapadnim Mostarom 
vlada hrvatska mafija, HTV Mostar je emitovala 
izjavu Vinka Martinovića, ličnosti iz podzemlja, 
poznate po svom ratnom nadimku "Stela".  

"Svjedoci smo," kaže Martinović, "loših zbivanja u 
našem Mostaru, od sukoba i pucnjave do 
bombaških napada. Nekom čudnom logikom, sve 
se to povezuje sa mojim imenom... Pokazao sam 
veliki žar u domovinskom ratu protiv agresora i 
neprijatelja hrvatskog naroda. Spreman sam da se 

ponovo borim za svoju naciju, sa istim žarom, 
posebno za vladavinu pravde i zakona." Martinović 
nije rekao hoće li razmotriti mogućnost da se bori i 
za javnu službu. 

RTV Mostar, koji je pokazao profesionalnu 
suzdržanost u pokrivanju lokalnih zbivanja, 
takodjer se pridružio sukobu, agresivnim 
komentarima protiv HDZ-a. Sedmica je počela s 
RTV komentarom u kome se kaže : "Ne može se 
zaista govoriti o mostarskoj krizi. Ovo je kriza 
unutar HDZ-ovih redova, koju dužnosnici HDZ 
nastoje nametnuti cijelom gradu. Ovo je miljama 
daleko od stvarnosti." RTV urednik je nastavio 
optuživši Krešimira Zubaka, predsjednika 
Federacije, koji je takodjer Hrvat, da izaziva 
politički ćorsokak. "Njegov cilj je jasan: izbore u 
Mostaru treba ponavljati sve dok ne pobijedi HDZ." 

Do četvrtka, kada je HDZ najavio da neće potpisati 
"Zajedničku Akciju" - dokument koji produžava 
boravak administracije EU, RTV Mostar je 
lansirao još jednu kanonadu u večernjem 
"Dnevniku". Voditelj "Dnevnika" Senad Efica, 
napomenuo je da gubitak izbora objašnjava HDZ-
ov bojkot. "Nakon neočekivanog poraza HDZ, oni 
više ne žele da vide Evropu u Mostaru." 

Druga vremena, ista stanica 
Prije četiri godine, propaganda Srpske Televizije 
doprinijela je izazivanju i opravdanju rata u bivšoj 
Jugoslaviji. Nakon što je obavila taj posao, ova 
stanica usmjerila je svoju vještinu ka novom cilju: 
smjeni poslijeratne vlasti u Republici Srpskoj sa 
Srpske Demokratske Stranke Radovana 
Karadžića, na njenog glavnog protivnika, 
Socijalističku Partiju RS (SPRS). Iza Socijalista 
stoji, naravno, Slobodan Milošević, čovjek koga se 
u velikoj mjeri optužuje za podsticanje nasilja.  

Utjecaj Srpske TV (RTS) je ogroman. Njen signal 
pokriva ne samo Srbe u Bosni, nego i 200 hiljada 
srpskih izbjeglica u Srbiji. I kao i sam Milošević, i 
ova stanica izgleda da se preobrazila od demona 
rata u andjela mira. U protekle dvije sedmice 
emitovala je izvještaje, koji kritički govore o 
rukovodstvu na Palama i podstiču pridržavanje 
dejtonskog sporazuma. Premda daje veliki prostor 
opoziciji u RS, RTS jednostavno koristi stare 
trikove u novoj igri. 

Dejton zahtijeva od svojih potpisnika i njihovih 
radiodifuznih sistema da dopuste pristup medijima 
svim političkim strankama, koje učestvuju na 
izborima u Bosni. Ali RTS se i ne pretvara da je 
pravedna, ujednačena i otvorena prema različitim 



 3 

mišljenjima. RTS je počela sa predstavljanjem 
političkih stranaka prošle sedmice, ali samo lijeve 
koalicije, "Za mir i progres", koju predvode 
Socijalisti. ŽIvko Radišić, kandidat Socijalista za 
bosansko Predsjedništvo dobio je dvije večeri da 
izloži stavove Socijalista. Laskav portret dr. N. 
Djurića, kandidata Socijalista za potpredsjednika, 
čini se da je napravljen tako da impresionira 
srpske glasače izuzetnim kvalitetom kandidata 
Socijalista. 

Stanica naglašava značaj izbora. Ona stalno 
podstiče srpske izbjeglice da glasaju. Ali za koga? 
Ostatak njenog programa to pojašnjava. Večernji 
informativni program "Dnevnik" prati Socijaliste, 
kao da su mjesni nogometni klub. U programu je 
svako veče odvojen termin za ovu stranku. 
Socijalisti dijele ovu privilegiju samo sa Strankom 
Jugoslavenske Ljevice, JUL. Prošle sedmice SDS 
nije čak ni spomenut. 

U ostalim vijestima, koje se odnose na Bosnu, 
SRT obično ograničava svoje izvore na one koji će 
promovirati Socijaliste i njihovu poziciju. U 
"Dnevniku" 27 jula, proslavljen je "Dan ustanka u 
Republici Srpskoj" sa izvještajima iz Beograda, 
Banja Luke i Mrakovice, mjesta na kome su se u 
Drugom svjetskom ratu održale dvije važne bitke. 
Stari partizani imali su značajno mjesto u ovom 
prilogu, koji je ukazao na zajedničku bitku srpskog 
naroda protiv fašizma. Istog dana, Zoran Lilić, 
predsjednik Jugoslavije predvidio je da će 
bosanski izbori dovesti na scenu "nove ljude", 
"eliminisati svaku vrstu ekstremizma", i zaustaviti 
sve one, koji traže "zaobilaznim putem reviziju 
dejtonskog  sporazuma". Ovo je bio kristalno jasan 
napad na SDS. 

TV Srbije je otkrila svoje karte mnogo prije nego 
što je i počela predizborna kampanja. U sedmici 
od 15 do 21 jula, stanica je emitovala česte 
napade na rukovodstvo sa Pala. Jugoslavenski 
ministar vanjskih poslova optužio je 15 jula 
rukovodstvo RS da šteti srpskim nacionalnim 
interesima, zato što ignorira rok za imenovanje 
srpskog arbitra za Brčko - optužba koja se čula i 
kasnije tokom sedmice. Takodjer, tokom sedmice 
"Dnevnik" je sa očiglednim olakšanjem izvijestio o 
odstupanju Radovana Karadžića sa položaja 
predsjednika SDS. 20 jula "Dnevnik" je izvijestio o 
sastanku Socijalista u Gackom u Hercegovini, 
gdje je rečeno da "ljudi žele da promijene one na 
vlasti" i da je "Socijalistička partija spremna da 
uzme u svoje ruke sudbinu srpskog naroda." TV 
Srbije izvještava o takvim zahtijevima nekritički i 
bez nagovještaja da se drugi možda ne slažu s 
tim. U "Dnevniku" TVS svi pjevaju istu pjesmu. 

U prošlom biltenu govorili smo o Hrvatskoj TV i 
njenim favoriziranjem Hrvatske Demokratske 
zajednice u Hercegovini i centralnoj Bosni. Dok 
TVS uzdiže opoziciju , Hrvatska TV propušta da 
spomene da postoji bilo kakva opozicija. Ali obje 
televizije su očigledno angažirane na istom 
zadatku, a taj je daleko od poštenog novinarstva. 
Dvije nacionalne TV mreže rade po nalogu svojih 
gospodara u Zagrebu i Beogradu. Rat je došao i 
prošao, ali to se nije promijenilo. 

Gdje je Radovan? 
Uprkos poziva na izazov, upućenih od nekih 
članova rukovodstva RS, Radovan Karadžić je 
skoro sasvim nestao sa radara RTV Srpske. 
Nakon Karadžićevog pismenog obećanja da će 
odstupiti sa položaja predsjednika SDS i da će se 
povući iz javnog života, više se nije ni vidio ni čuo 
na kontoliranim medijima u RS. Čak je i samo 
pominjanje bivšeg predsjednika RS i optuženog za 
ratni zločin, rijetko.  

Jedan izuzetak desio se 23 jula u emisiji TV Pale 
"Novosti u 8". Prilikom svoje posjete Brčkom 
Biljana Plavšić, vršilac dužnosti predsjednika RS, 
odala je priznanje Karadžiću zato što je žrtvovao 
svoj lični položaj za dobrobit nacije: "Dr. Radovan 
Karadžić je pokazao, ne samo u ovoj prilici, nego i 
svo vrijeme otkada je došao na vlast, da jasno zna 
šta su prioriteti - da su njegov glavni prioritet narod 
i država, a tek nakon toga slijedi njegovo mjesto 
predsjednika." 

Imamo tehničkih poteškoća   
Premda TV Srpska nastavlja da pruža prostor 
političkim strankama iz Federacije, ovi programi 
postaju sve smiješniji. Na početku nestrpljivo 
očekivanog izbornog programa, koji je 25 jula u 
studio TV Srpske doveo po prvi puta članove 
SDA, Mirsad Ćeman, generalni sekretar SDA, 
pozdravio je gledaoce na slijedeći način: "Dobro 
veče i maksuz selam svima onima kojima to nešto 
znači". Nakon deset minuta voditelj TV Srpske 
Ružica Kasapović rekla je da su Ćemanove 
pozdravne riječi bile "diskriminatorske prema 
nekim gledaocima." 

Ćeman je odbio optužbu i ponovio svoj raniji 
pozdrav s kiselim osmijehom. Voditeljka je zatim 
upitala Ćemana, zašto nije upotrijebio i druge 
"religiozne pozdrave" kad se obratio gledaocima 
TV Srpske. U trenutku kad je Ćeman počeo da 
objašnjava, program je prekinut. Nakon 40 



 4 

sekundi na ekranu se pojavio natpis "Smetnje." 
Poslije pauze od 14 minuta, TV Srpska je počela 
sa emitovanjem muzičkih video spotova, bez da je 
ponudila bilo kakvo objašnjenje o sudbini 
predizbornog programa, ili gospodina Ćemana.  

Povratak babe 
Fikret Abdić, svojevremeno kralj poljoprivrede i 
vođa krvave i neuspjele bune u sjeveozapadnoj 
Bosni, prošle sedmice je iz egzila u Zagrebu 
najavio svoj povratak u bosansku politiku.  Mediji u 
Hrvatskoj i Republici Srpskoj pozdravili su ovo 
obećanje intenzivnim izvještavanjem sa njegove 
konferencije za štampu, održane 24.07. Govoreći 
u ime svoje Demokratske zajednice, koja je 
zabranjena u Bosni, Abdić je za Hrvatsku 
Televiziju rekao da bi on "garantovao dobru 
saradnju sa federalnum partnerima i specijalne 
odnose sa Republikom Srpskom." 

U međuvremenu se Radio Bihać, koji je usko 
vezan sa vladajućom SDA, nije trudio da skrije 
svoju mržnju prema Abdiću. Optužio ga je za 
guranje lokalnih Muslimana u građanski rat. U 
svom izvještaju stanica se ne služi direktnim 
citatima, a Abdića stalno naziva "ratnim 
kriminalcem cazinske regije." 

Hit lista 
"Hyde park" (Studio 99), sarajevski popularni i 
slobodno usmjereni radio program, u kome se 
javljaju slušaoci, odustao je od svog uobičajenog 
koncepta prošle sedmice. Kao odgovor na ono što 
je nazvano "pritiskom protiv medija", program je 
satiričke ošinuo po političkom establišmentu. 
Emisija 23 jula bila je posvećena muzičkim 
komentarima, koji su ostavili samo mali broj 
političara i političkih institucija ne dodirnutim. 

Pjesmu "Mi smo pijane budale" voditelj je posvetio 
"sjednicama parlamenta". "Iran i 'Viva 
Communismo' (Živio komunizam)" posvećene su 
SDA, Bosnjackoj stranci, koja vlada Bosnom. 
Bivšem bosanskom premijeru Harisu Silajdžiću, 
glavnom rivalu Predsjednika Alije Izetbegovića 
medju muslimanskim glasačima, posvećena je 
pjesma "Bojim svoje oči zeleno". 

Pjesma "Odlazim zauvijek" bila je za Radovana 
Karadžića. Biljani Plavšić, njegovom privremenom 
nasljedniku, za koju je u programu rečeno da pati 
od nedostatka iskustva sa suprotnim polom, bila je 
posvećena pjesma "Tako ti je mala moja kad ljubi 
Bosanac." 

Evo još nekih primjera: 

"Herceg Bosni" i "militantnom dijelu HDZ" 
posvećena je pjesma "Pas koji laje ne ujeda." 
Socijaldemokratskoj partiji pjesma "Gdje su prošle 
sve godine?" 
IFOR-u, pjesma "Djevojke šetaju ulicom".  
OSCE-u, pjesma "Majstore, gdje si?" 
Ustavotvornoj skupštini Federacije, pjesma "J... ti 
porodicu."  
Hrvatskim i Bosnjackim vodjama u Federalnoj 
vladi, pjesma "Teško mi je biti s tobom." 

U skladu sa duhom emisije "Hyde park", voditelj je 
pozvao slušaoce da glasaju za svoju najomiljeniju 
pjesmu. Pobjednici su bili "Šta bi dao da si na 
mom mjestu?", pjesma posvećena bosanskom 
predsjedniku Aliji Izetbegoviću i "Bolje je biti pijan 
nego star", pjesma posvećena Nijazu Durakoviću, 
predsjedniku Socijal-demokratskih partije. 

"Hyde park" se emituje dva puta sedmično na 
Studiju 99 - kada rade telefoni. Obično se dešava 
da telefoni zanijeme usred emisije. Prošle sedmice 
voditelj je objasnio problem i požalio se na "sve 
opstrukcije i pritiske protiv Studija 99 i programa 
'Hyde park.'" Telefoni su nastavili da rade. 

Zmaj od Bosne 
U Tuzli, dvotjednik "Zmaj od Bosne" nastavlja 
podsticati vatru u korist vladajuće SDA. U broju 
120, koji je objavljen 22 jula, list posvećuje 
izborima sedam od ukupno 20 stranica.  Na svih 
sedam stranica promovira se SDA, dok se 
opozicija ili ignorira, ili ismijava, posebno vladajuća 
koalicija u tuzlanskoj vladi, UBSD i SDP.  

Jedan dio lista saopćava u cjelosti stavove SDA, 
bez ikakvih uredničkih intervencija. Na drugoj 
strani, koja je obično rezervirana za uredničke 
komentare, "Zmaj" je, velikim slovima, objavio 
imena svih 89 kandidata SDA u Tuzli. Govorima 
nekih od tih kandidata posvećene su dvije 
stranice. 

U komentaru, urednik "Zmaja" Vedad Spahić, 
napao je izbornu listu vladajuće koalicije u Tuzli, 
zato što nije dovoljno Muslimanska. Rekao je da 
ne-Muslimani drže šest, od prvih deset  mjesta na 
listi, i više od 40 procenata ukupnih mjesta na listi. 

Ovo je veći procenat ne-Bošnjaka, nego što je to 
bio slučaj prije rata u općini Tuzla, napisao je on. 
"To je isuviše za bilo koga, ko ima makar imalo 
nacionalne svijesti, posebno za borce, koji nisu 
sasvim zaboravili, koliko je Srba i Hrvata bilo s 



 5 

njima u rovovima."  Nastavio je sa trdnjom da 
takva lista "gazi dostojanstvo Bošnjačkog naroda." 

Nasuprot tome, Spahić hvali novi  slogan SDA, 
"Tuzla Tuzlacima", koji je preuzet od vladajuće 
koalicije u Tuzli. On je rekao da je SDA eliminirala 
seljake sa svoje liste i da pokazuje da je ona 
stranka urbanih ljudi, a ne stranka seljaka. 

"Zmaj" je takodjer pohvalno ocijenio skidanje Izeta 
Hadžića sa liste SDA, nakon što je izviždan na 
dvije odvojene komemoracije, posvećene žrtvama 
masakra u Srebrenici. U članku se kaže, da se 
Hadžić "pokazao kao nezreo i naivan političar." 

Nasuprot njemu, Ejup Ganić, potpredsjednik 
bosanske Federacije "preokrenuo je raspoloženje 
mase u željenom pravcu." 

Dio lista posvećen izborima, takodjer sadrži i oglas 
SDA, objavljenu na cijeloj strani. U oglasu je 
predstavljen polumjesec i slogan "Znamo šta će 
uraditi Hrvati. Srbi će glasati za sebe. A šta je s 
vama?" 

Na žalost, postaje jako teško razlučiti šta je od 
onoga što se objavljuje u "Zmaju", reklama, a šta 
ne. 

Predizborna kampanja u sarajevskoj štampi 
Ove sedmice "Oslobodjenje" je ponovo na čelu pisanih medija sa objavljenih  87 tekstova koji se odnose 
na izbore. Ovaj list dao je dodatni prostor sve većem broju glasova, koji se protive izborima. Nijaz 
Duraković, predsjednik SDP, izjavio je za "Oslobodjenje", "Izbori će podijeliti Bosnu", dok je Sefer 
Halilović, lider Bosanske patriotske stranke, rekao da će narod biti ponovo prevaren na izborima. 

"Večernje novine" i "Dnevni avaz" oštro su kritikovali HDZ zbog bojkota mostarskog gradskog vijeća. U 
komentaru "Dnevni avaz" pita "ima li Evropska Unija sankcije za neposlušne". 

Period pokrivanja: 22 do 28 juli 1996  Dnevni: Oslobođenje, Večernje novine, Dnevni Avaz.  
Sadmični, petnaestodnevni i mjesečni: Ljiljan, Slobodna Bosna, Hrvatska riječ 

naziv lista broj 
listova 

broj priloga broj priloga po 
broju 

najčešće zastupljena forma 

Oslobođenje 7 87 11-19 vijest, izjava, izvještaj 
Večernje novine 5 46 8-10  vijest, izvještaj, komentar 
Dnevni Avaz 6 60 8-12  vijest, izjava, izvještaj 
Ljiljan 1 5  intervju, anketa, apel 
Slobodna bosna 1 3  komentar, reportaža, politička 

karikatura 
Hrvatska riječ 1 5  izvještaj, komentar, vijest 

 

Voli me, ne voli me….(3) 

Tabela ispod prikazuje prisustvo političkih 
stranaka, njihovih vođa  i koalicija u medijima 
Federacije (RTV BiH)  i Republike Srpske 
(RTV Srpska) u sedmici od 22 do 28 jula. 
Kolona sa nazivom “Total” govori koliko su puta 
jedna stranka ili njen lider direktno ili indirektni 
predstavljeni ili pomenuti u centralnoj 
informativnoj emisiji RTV BiH i RTV Srpska. 
Svaku stranku prati rezultat koji se potpisuje 
vrijednošću +1 za svako pozitivno pominjanje, 0 

za svako neutralno pominjanje i  -1 za svako 
negativno pominjanje. 

 Kolona (Σ (+,-,0)) predstavlja sumu ovih ocjena.  
Što je veći broj pozitivnih poena to znači da su 
mediji imali pozitivniji odnos, naklonost ili 
simpatije, odnosno, što je veći broj negativnih 
poena, to su se mediji prema stranci ili njenom 
predstavniku odnosili sa više kritike ili antipatije. 
Mediji koji su posmatrani u ovu svrhu su RTV 
BiH i RTV Srpska. Analizirane su samo glavne 
vijesti dana 

 

 



 6 

ime RTV BiH RTV Srpska 
stranke / koalicije total Σ (+,-,0) total Σ (+,-,0) 

stranke     
Stranka demokratske akcije  27 +6 18 -18 
Srpska demokratska stranka (SZ) - - 19 +17 
Hrvatska demokratska zajednica BiH 10 -2 9 -9 
Srpska radikalna stranka RS - - 2 0 
Srpska patriotska stranka SPAS - - 4 +1 
Narodna stranka RS - - 3 +1 
Srpska stranka Krajine - - 4 +1 
Liberalna Stranka BiH 1 0 - - 
Liberalno bošnjačka organizacija 1 0 - - 
Bosanska stranka 4 0 - - 
Građanska demokratska stranka BiH 6 0 - - 
Muslimansko bošnjačka organizacija (1)  4 0 - - 
Hrvatska seljačka stranka BiH (1)  2 0 - - 
Unija bosanskohercegovačkih socijaldemokrata (1)  1 0 - - 
Socijal demokratska partija BiH (1)  2 0 - - 
Socijalistička partija RS (3) - - 2 0 
Jugoslovenska levica  RS (JUL) (3) - - 2 0 
Socijalno-liberalna stranka RS (3) - - 2 0 
Stranka nezavisnih socijal-demokrata RS (3) - - 2 0 
Nova radnička partija  - - 2 0 
Stranka demokratskog centra Trebinje (2) - - 1 0 
Seljačka radnička stranka Kozarska Dubice (2) - - 1 0 
Demokratska stranka Bijeljina (2) - - 1 0 
Nova radikalna stranka “Nikola Pašić” (2) - - 1 0 
Otađbinska stranka Banja Luka (2) - - 2 0 
Radikalni otadžbinski front “Nikola Pašić” - - 1 +1 
Stranka privrednog prosperiteta 3 0 - - 
BH Patriotska stranka 2 0 - - 
Republikanska stranka (1) 1 0 - - 
Stranka srpskog jedinstva - - 2 0 
Srpska seljačka stranka - - 2 0 
Srpska patriotska stranka - - 1 +1 
Saborna narodna stranka  - - 1 0 
koalicije     
Demokratski patriotski blok RS - - 2 0 
Savez za mir i progres RS - - 3 -1 
Združena lista za Bosnu i Hercegovinu 2 0 - - 
(1) Stranke uključene u Zdruzenu  listu za BiH (Federacija BiH) 
(2) Stranke uključene u Demokratski patriotski  blok RS 
(3) Stranke uključene u Savez za mir i progres RS

U protekloj sedmici posmatrani su sljedeći mediji: Radio&TV Srpska, Radio&TV BiH, Radio Studio 99, NTV 99, 
NTV Hayat, TV Zenica, NTV Zetel, Radio Zenica, Radio Tuzla, TV TPK Tuzla, TV Tuzla, Radio Prijedor, Radio 
Bihać,  Radio&TV Mostar, Hrvatska TV Mostar, Radio Herceg Bosna Mostar, Radio Krajina Banja Luka, TV Srbije, 
Hrvatska televizija, Oslobođenje, Večernje Novine, Dnevni Avaz, Ljiljan, Slobodna Bosna, Hrvatska riječ 

izvještaj IWPR i MEDIA PLAN; Direktor projekta: Mark Wheeler 
Obala Kulina bana 4/I, 71000 Sarajevo, BiH 

Tel/fax 071-667-734/735 
E-mail:MEDIAPLAN_ZU@ZAMIR-SA.ztn.apc.org 

100445.2322@compuserve.com 
Institut za ratno i mirnodopsko izvještavanje (IWPR) je britanska dobrotvorna ustanova, osnovana sa namjerom da 
pomaže razvoj nezavisnih medija i da podrži umjerene glasove u bivšoj Jugoslaviji. Ovaj institut također izdaje War 
Report (Ratni Izvještaj) nezavisni mjeseèni list, i Tribunal, dvomjeseèni časopis o Međunarodnom tribunalu za ratne 
zloèine u Hagu. Za pretplatu i druge informacije obratite se na IWPR 33 Islington High Street, London N1 9LH. Tel 
+44-171-713-7130 / Fax 713-7140/ E-mail: warreport  gn.apc.org. 
Media Plan je prva privatna organizacija u BiH specijalizovana za istraživanje i analizu medija. Glavni cilj mu je da 
promoviše obnovu i razvoj medija u BiH. Organizacija raspolaže opsežnom bazom podataka o BiH medijskoj slici.  
Sa zahvalnošæu napominjemo da ovaj projekat podržavaju Swedish International Development and Cooperation 
Agency, Open Society Institute, Friedrich Naumann Stiftung i Winston Foundation for World Peace. 



 7 

   

 


