
Kako izborna kampanja ulazi u svoju završnu fazu, 
tako se medijska situacija pogoršava. Plemenske 
pripadnosti i političke lojalnosti, postaju sve 
izraženiji. Mediji koji su nastojali održati svoju 
nepristrasnost i profesionalizam, pokazuju sve 
veće znake pokoravanja implicitnim, ako ne i 
eksplicitnim, političkim pritiscima. Inače, vrijedna 
poštovanja sarajevska štampa, iskazuje 
zabrinjavajući instinkt gomile. Režimski mediji u 
drugim mjestima napuštaju svako pretvaranje da 
se pridržavanja OSCE-ovih pravila, o kojima su 
ranije barem govorili sa poštovanjem. Takozvani 
nezavisni mediji svrstavaju se uz jednu ili drugu 
stranku ili nacionalno uvjerenje. Mnogo 
reklamirana Otvorena Televizijska  Mreža - OBN 
(ranije TVIN ili Biltova TV), i dalje ne emituje 
program. 

Ništa od ovoga ne iznenadjuje, ali mnogo toga 
deprimira. Da li je to jako bitno, u trenutku kada 
nema mnogo važnijih preduslova za slobodne i fer 
izbore 14 septembra, sporno je pitanje. Važno je 
da dovoljno umjereni, civilizirani, nezavisni, 
okrenuti prema javnosti i profesionalno 
kompetentni mediji prežive ove izbore, kako bi 
pomogli da Bosna i Hercegovina bude kadra 
podržati političku kulturu, koja će pružiti priliku 
miru i -sljedećim izborima. 

! ! !  

Monitoring Report će se pojaviti kao i obično 
sljedeće sedmice, pokrivajući period od 2 - 8 
septembra. Značajni medijski dogadjaji u 
posljednjoj sedmici predizborne kampanje biće, 
ako bude potrebno, signalizirani kratkim 
saopćenjima za štampu, u dane pred izbore. 

Završni izvještaj o uzozi medija u održavanju 
izbora - i obratno - biće objavljen koncem 
mjeseca. Ako sredstva i snaga to dozvole, 
praćenje medija nastaviće se smanjenim tempom. 
Iskreno pozivamo čitaoce ovog biltena da nam 
dostave svoja mišljenja, kako o korisnosti biltena 
Monitoring Report, koji su objavljeni u proteklih 14 
sedmica, tako i o eventualnom sličnom  zadatku u 
budućnosti. 

Okliznuće na TV B&H 
Večernje vijesti TV B&H nastavile su prošle 
sedmice svoju ofanzivu protiv OSCE-ovih P-2 
glasačkih obrzaca. To nije značilo samo davanje 
velikog prostora zahtjevima SDA da se odgode 
općinski izbori, kao prijetnjama bojkota izbora u 
inostranstvu i pozivima za poništavanje omznutih 
obrazaca P-2, nego i prekrajanje izvještaja, kako 
bi se poduprli ovi ciljevi. 

Najgori primjer toga bio je prilog, koji je emitovan 
27 augusta, a odnosio se na zasjedanje Skupštine 
B&H održane toga dana. "Dnevnik" je prenio duge 
izvode iz izlaganja Kasima Begića, člana 
Privremene Izborne Komisije, koji je zahtjevao i 
odlaganje općinskih izbora, i produženje misije 
OSCE. Prema Begiću, ovo posljednje bi takodjer 
značilo i ponovnu registraciju birača i produženje 
IFOR-ovog mandata. 

"Dnevnik" je Begićeve primjedbe prikazao tako, 
kao da su one jednoglasan zaključak skupštinskog 
zasjedanja. Medjutim, to nije bilo tako. Ne samo 
da u "Dnevniku" nije spomenuto oštro protivljenje 
vodje zastupnika HDZ u Skupštini, Ivana Bendera, 
odlaganju općinskih izbora, nego je i spiker, koji je 

 
4 septembar 1996 broj 14 

SEDMIČNI PREGLED B&H MEDIJA:  
26 AUGUST - 1 SEPTEMBAR 1996 



 2 

čitao tekst preko snimka izlaganja zastupnika 
UBSD Sejfudin Tokića, pokrio dio u kome je Tokić 
izrazio samo uslovnu podršku stavu SDA. Tokić je, 
takodjer, iznio brojne kritike na račun Vlade, koje u 
"Dnevniku" nisu spomenute. Utisak o 
parlamentarnom jedinstvu Skupštine bio je lažan. 

Neumiren odlukom ambasadora Roberta Frovika 
da se općinski izbori odlože, "Dnevnik" je 
narednog dana (28 augusta), počeo svoju emisiju 
sa (1) pozivom SDA da se zamrznu izborne 
aktivnosti u inostranstvu,  (2) Pozivom Stranke za 
B&H da se bojkotuju izbori u inostranstvu i (3) 
Zahtjevom B&H Patriotske stranke, o kojoj se 
obično ne govori u "Dnevniku", da se u potpunosti 
odustane od izbora. 

Kampanja je nastavljena 29 augusta, novim 
napadima na obrazac P-2 kako od strane SDA  
tako i od Stranke za B&H. Haris Silajdžić je izašao 
sa sastanka sa Karlom Biltom, da bi izjavio kako bi 
bilo koji izbori, u kojima bi se primjenio obrazac P-
2, legalizirali genocid. Ali u "Dnevniku" nije ništa 
rečeno o Biltovoj izjavi, u kojoj je on priznao da je 
obrazac P-2 bio zloupotrijebljen, ali je osudio bilo 
kakav bojkot izbora 14 septembra.  

Glavni prilog u "Dnevniku" 31 augusta, bio je 
govor Predsjednika Izetbegovića na skupu 
"Povratak na Drinu", koji je održan na Grepku. 
Nakon što ga je predstavnik SAD Džon Kornblum 
uvjerio da Republici Srpskoj neće biti dopušteno 
da se odcijepi poslije izbora, Izetbegović je objavio 
da povlači svoju preporuku glasačima u 
inostranstvu da se suzdrže od izbora. Što se tiče 
"Dnevnika", to je bila najvažnija vijest sa Grepka. 
Inače, to je bio partijski skup.  

U ovom slučaju, gledaocima nije pružena prilika 
da vide baš puno sa skupa, na kome je jedinstvo 
stranke, vojske i vjere  bilo ponovno manifestirano, 
a to je potencijalno zastrašujući prizor. Međutim, 
NTV 99 u Sarajevu uživao je što mu se pružila 
prilika da malo zaplaši svoje gledaoce. (Vidi dalje 
u tekstu). Skup na Grepku bio je, urednički, težak 
zadatak. Ali kod onih koji su vidjeli islamsku 
pompu tog dogadja u emisji "Oko 22", javila se 
jaka sumnja da je TV B&H odlučila da ne 
potkopava tvrdnje SDA, kako su oni za gradjansko 
društvo i sekularnu državu. 

"Dnevnik" je prikazao i drugi skup SDA, koji je 
održan 1 septembra, ovoga puta u Zenici. B&H 
premijer Hasan Muratović, iskoristio je ovu priliku 
da iznese dodatne uslove koje treba ispuniti da bi 
stranka učestvovala na izborima 14 septembra: 
totalno ukidanje i obrazaca P-2 i Vladinih organa 

Herceg Bosne. Premda su snimci pokazali stadion 
pun ljudi (oko 20.000), izvještač nije spominjao 
broj okupljenih. Medjutim, u izvještaju sa Grepka 
rečeno je da je bilo prisutno 20.000 ljudi, ali to nije 
potvrdjeno slikom. Ne znači li to možda, da 
nijedan političar SDA ne smije privući isti broj ljudi, 
kao Izetbegović? 

Velika tema 29 i 30 augusta bio je napad srpske 
policije na Bošnjake, koji su se vratili u selo 
Mahala (u blizini Zvornika), da poprave svoje kuće. 
Njihovo spašavanje od strane IFOR-a, koji je zatim 
uhapsio i razoružao srpske policajce, doveo je 29 
augusta do predstavljanja IFOR-a u neuobičajeno 
pozitivnom svjetlu. Medjutim, sljedećeg dana izišlo 
je na vidjelo, da je IFOR oslobodio Srbe, a njihovo 
oružje vratio vlastima RS. Uzgredno otkriće da je 
vraćeno i oružje, koje je oduzeto od Bošnjaka, kao 
i priča o podizanju opsade srpskog stanovništva, 
koje je bilo opkoliko stanicu medjunarodne policije 
u Zvorniku, neprijatno je podsjetilo na loše staro 
doba UNPROFOR-a. 

Kao što je vijest o uspostavljanju diplomatskih 
odnosa izmedju Hrvatske i SR Jugoslavije 
emitovana u 23 minuti "Dnevnika" 23 augusta, 
tako je i 26 augusta posjeta privredne delegacije iz 
Beograda (koju je predvodio pomoćnik premijera) 
Sarajevu, emitovana pri kraju emisije (kao 16 
prilog po redu). Za TV Srbije, s druge strane, bila 
je to zaista značajna vijest.(Vidi izvještaj koji 
slijedi.) 

Dvije serije predizbornih emisija koje se emituju na 
TV B&H i dalje su slobodne i fer. Ove emisije su 
isto tako i duge (ili 60 ili 120 minuta), često 
nepovezane u odnosu na teme o kojima se 
diskutira i obično dosadne. Prema različitim 
istraživanjima javnog mnijenja, emisije povremeno 
gleda manji broj ljudi. Što se tiče vijesti o izborima, 
"Dnevnik" ostaje glavni izvor informacija. Zbog 
toga treba da zabrine što u posljednjim 
sedmicama predizborne kampanje, "Dnevnik" 
jasno pokazuje stalnu tendenciju, ili da dopusti 
vladajućoj SDA, da utvrdjuje redosljed vijesti u 
"Dnevniku",  ili da tu stranku tretira sa posebnim 
obzirom. 

Nedosljednost na Radiju B&H 
Popodnevni "Dnevnik" Radio B&H bio je prošle 
nedjelje isto tako preokupiran sudbinom lokalnih 
izbora i obrascima P-2, kao što je to bio slučaj i sa 
televizijom. Ali u stalnom nedostatku preglednih ili 
analitičkih izvještaja novinara ovog programa, ili 
intervjua sa relevantnim protagonistima, nizanje 



 3 

stranačkih izjava i poruka, proizvelo je serijsku 
polifoniju iz koje je teško izvući mnogo smisla. 
Nastavio je da raste broj stranaka koje se 
spominju u ovoj emisiji,  medjutim, samo se izjava 
SDA, data 26 augusta, o tome kako će ova 
stranka sufinansirati rekonstrukciju Nacionalne 
biblioteke (Vijećnica) u Sarajevu, isticala od 
ostalih.  

Još tri vijesti koje su emitovane u "Dnevniku" u 
15.00 zaslužuju da ih spomenemo:  

• IFOR-ov incident u Mahali, obradjen je 
neadekvatno i zbunjujuće. Za žaljenje je odsustvo 
bilo kakvog izvještaja sa lica mjesta, ili barem iz 
neposredne blizine dogadjaja. 

• S druge strane, Radio B&H je imao mikrofon na 
pravom mjestu, kad je Haris Silajdžić 31 augusta 
ljuto eksplodirao u vezi ‘ne-nastojanja’ Džona 
Kornbluma da se ukine  obrazac P-2, a što 
Silajdžić smatra izdajom sopstvenih pokušaja da 
se ukine omraženi obrazac. Što se Silajdžića tiče, 
to je značilo da je američka administracija sada 
spremna da se pomiri sa etničkim čišćenjem i 
genocidom. 

• "Dnevnik" je takodjer imao dopisnika na pravom 
mjestu i 30 augusta u Velikoj Kladuši, uoči 
prijetnje Fikreta Abdića da će se vratiti da bi 
održao predizborni skup na domaćem terenu. 
Reporter je uvjeravao slušaoce da su se vlasti 
pripremile za njegov dolazak, ali je sugeriraro da 
bi cijela stvar mogla biti "vješta Abdićeva prevara u 
cilju reklame, odnosno ispipavanja pulsa 
ovdašnjeg terena." Sljedećeg dana, medjutim, nije 
bilo ni Abdića, ni izvještaja u "Dnevniku". Ko je 
promovirao koga - ili šta? 

Kao što bilježimo dalje u tekstu, slušaoci u 
Cazinskoj Krajini mogli su čuti sasvim različit 
izvještaj o Abdićevom neodržanom skupu. 

Razbijanje kalupa u Republici 
Srpskoj 
Izgleda da je TV Srpska razriješila svoj dugotrajni 
sukob sa OSCE u vezi sa komentarima 
generalnog direktora ove stanice Ilije Guzine. 

Premda je SRT svela nivo svoje otvoreno 
agresivne predizborne retorike, ona još uvijek 
bučno nudi povlašćen tretman vladajućoj SDS, 
nastavlja da blati opozicione grupe i direktno 
napada Dejton. Da li će OSCE odlučiti da pošalje 

još nedobrodošlih kurira na Pale, sa protestima u 
ruci, zavisiće u velikoj mjeri od odlučnosti ovog 
medjunarodnog tijela da sprovede u djelo svoja 
vlastita pravila o medijima.  

Dugo traženo službeno izvinjenje emitovano je u 
emisji "Novosti" 27 augusta, gotovo dva mjeseca 
nakon što je TV Srpska emitovala Guzinin izvorni 
komentar. Tekst jedva da je bio izvinjenje:  

"29 juna u "Novostima u 8" objavljen je komentar 
Ilije Guzine, generalnog direktora Srpske RTV, koji 
je OSCE-ova komisija za medije ocenila kao 
kršenje opšteg mirovnog sporazuma. 

Primedbe se odnose na deo komentara u kojem je 
g. Guzina Republiku Srpsku imenovao državom, 
zatim za upotrebu termina 'muslimansko-hrvatska 
Federacija', kao i na izraženu sumnju da će neke 
partije gotovu državu Republiku Srpsku predati u 
ruke Alije Izetbegovića. Stoga Srpska RTV po 
naredjenju OSCE-ove komisije eksperata za 
medije emituje izvinjenje u kojem stoji da 
komenatr g. Guzine ne odražava mišljenje ni 
SRTV, ni Vlade RS, te da je dat po ličnom 
ubedjenju, a ne po funkciji generalnog direktora." 

Premda je Guzinin komentar bio samo nešto malo 
više od ponavljanja SDS-ove predizborne 
platforme, izgleda da će OSCE radije prozvati 
režimske novinare, nego njihove političke 
gospodare. 

Praktične posljedice OSCE-ove zakašnjele 
intervencije bile su do sada marginalne. Čak i 
nakon što je emitovano izvinjenje, SRT je 
nastavila da koristi termin "muslimansko-hrvatska 
Federacija", i da insistira kako će izbori potvrditi 
državnost RS. Pored toga "Novosti" su izgleda 
očito odbile da ukinu zabranu pojavljivanja na 
televiziji Predraga Radića, banjalučkog 
gradonačelnika i opozicionog kandidata.  

Zabrana pojavljivanja Radića izdata je u pismenoj 
formi, nakon službenog sopćenja TV Srpske, u 
kome se kaže da ova stanica više neće davati 
prostor političkim strankama, koje smatra ne 
patriotskim. (Vidi Monitoring Report br. 10). 

Izgleda da se čak i Radovan Karadžić, bivši 
predsjednik RS, kome je zabranjeno pojavljivanje 
u javnosti, ponovo vraća na tragu predizborne 
kampanje SRT. Karadžićevi portreti imali su 
istaknuto mjesto u prenosima TV Srpske sa 
predizbornih skupova SDS. Srpske vodje izgleda 



 4 

da  žele da iskoriste Karadžićevo političko 
mučeništvo. 

Jedan primjer za to bio je skup SDS u Čajniču, koji 
je prikazan u emisiji "Novosti" 28 augusta. 
Obraćajući se okupljenima, od kojih su neki mahali 
Karadžićevim posterima, Biljana Plavšić je rekla: 
"Jedan je čovjek vrlo dobro rekao jednom prilikom, 
a tu je, prisutan medju vama, sa svojim likom: ‘Mi 
smo došli do kraja posla. Imamo državu Srpsku, 
kao dragulj u rukama’". 

Dok TV Srpska nastavlja sa promoviranjem 
Karadžićevog postepenog uzdizanje, Srpski radio 
okreće svoj pogled opozicionim partijama RS. 
Sastanak u Banja Luci, održan izmedju 
predstavnika opozicije i predstavnika SAD, Džona 
Kornbluma, izazvao je odmah optužbu "Dnevnika" 
Radio Srpska, da je u toku urota da se RS 
reintegriše u Federaciju. 

Kao što je 30 augusta javila Radio Srpska, čini se 
da Kornblumova diplomacija postiže rezultate: 
"Predstavnici opozicije, rekao je Kornblum, 
smatraju da će nakon izbora u RS na vlast doći 
druge političke strukture, koje će pomoći 
zaustavljanju podele B&H. Ovakav stav opozicije, 
odnosno predstavnika Saveza za mir i progres i 
Demokratskog patriotskog bloka, otkrio je do sada 
nepoznatu stranu njihovih političkih programa, 
pošto su se ti koalicioni blokovi do sada zalagali 
za RS kao samostalnu srpsku državu". 

Predstavljanje opozicije u RS kao popustljive 
prema medjunarodnoj zajednici, i/ili kao 
nereformisanih komunista, bilo je glavno načelo i 
SDS-ove kampanje i općeg pristupa režimskih  
medija u predizbornim debatama. Takva je bila i 
poruka Biljane Plavšić koju je izrekla na skupu u 
Derventi, sa kojeg je Radio Srpska 26 augusta 
emitovala izvještaj u "Dnevniku": "Pazite se dobro 
onih koji su nas rasrbljivali 45 godina, a danas 
obukli nacionalno ruho." 

Optužbe za izdaju mogu se shvatiti kao pozivi na 
nasilje. U proteklim sedmicama bilo je mnogo 
podmetanja eksploziva na skupovima opozicije, 
premda su, do sada, u pitanju bile samo manje 
ozlijede. 

Daljnji znaci da se pojačava agresivna prljava 
kampanja protiv opozicije u RS došli su pojavom 
uličnih plakata, na kojima se Savez za mir i 
progres otvoreno proglašava izdajnicima. Za 
pohvalu je da je Radio Krajina iz Banja Luke, koja 
je povezana sa armijom, bila je jedina radio 

stanica, koja je izvijestila o ovakvom razvoju 
situacije 

Sve što može stati u program 
Emisija NTV 99 "Oko 22" nastavlja da prikazuje 
predizborne kampanje kao prisilnu dramu s kojom 
moraju biti opsjednute barem sarajevske noćne 
sove. Prošle sedmice, u ovom programu je 
emitovano skoro 90 priloga vezanih za izbore. U 
emisijama "Oko 22" 27 i 28 augusta, 40 od 
ukupno 60 minuta, bilo je posvećeno izborima. 
Prethodnog dana, emitovano je 19 odvojenih 
priloga o predizbornoj kampanji. 

Medju temama, kojima se bavila ova emisija, 
izdvajaju se sljedeće: 

• Objavljivanje odlaganja lokalnih izbora 27 
augusta. Vijesti su počele odlukom ambasadora 
Frovika, nakon toga su slijedile reakcije Karla Bilta 
i četiri stranke. Sve ove stranke su podržale 
odluku, ali su takodjer tvrdile, da će odluka imati 
smisla samo ako se ponište i prijave na obrascu 
P-2. Još stranačkih reakcija slijedilo je u naredne 
dvije večeri. Od devet stranaka, ili koalicija, koje 
su se pojavile u emisiji (tri su se pojavile dva puta), 
samo je HDZ osudio Frovikovu odluku. U emisiji 1 
septembra, izviješteno je takodjer, o Frovikovom 
jamstvu Silajdžiću da će obrasci P-2 biti poništeni, 
i da neće vrijediti nakon 14 septembra. 

• Incident u Mahali, pokraj Zvornika. IFOR-ov 
susret sa Srbima i njegove posljedice dobile su 
mjesto u vrhu i mnogo prostora 29 i 30 augusta. 
Agencijske slike, koje su emitovane prve večeri, 
djelovale su snažno. 

• Planirani susret izmedju Izetbegovića i 
Miloševića. Obavijest da  se očekuje takav susret, 
navela je novinare emisije "Oko 22" da naprave 
još jednu anketu medju političarima. Sva četiri 
intervjuirana političara dala su barem uvjetnu 
podršku planiranom susretu. 

• Skup "Povratak na Drinu" na Grepku. Izvještaj 
sa ovoga skupa SDA i Armije bio je prva vijest u 
emisiji 31 augusta. Rečeno je da se "Predsjednik 
Predsjedništva B&H i Predsjednik SDA" Alija 
Izetbegović obratio okupljenima zajedno sa 
komandantom Generalštaba B&H Armije 
Rasimom Delićem. U emisiji "Oko 22" dat je kratak 
izvod iz Izetbegovićevog govora, ali nije dat 
nikakav izvod iz Delićevog govora. U ovoj emisiji 
više pažnje je posvećeno slikama masovnog 
islamskog obreda, zastavama SDA  i zastavama 



 5 

sa arapskim slovima, kao i  vojnicima obučenim u 
bijele uniforme svetih boraca. To je stvorilo utisak 
da se radi o nekoj iranskoj vjerskoj manifestaciji, a 
ne o godišnjici, koja je važna za narod i B&H 
Armiju. 

Izvještaj sa Grepka emitovan je u cijelosti ponovo 
sljedeće večeri, ali sada u sredini emisije. Poslanik 
u Skupštini B&H, Igor Rajner našao se pri ruci, da 
bi dao traženi neophodan komentar. Rekavši da 
mu je bilo drago što je u govoru Predsjednika 
Izebegovića čuo kako SAD neće dozvoliti 
ocjepljenje RS od B&H, nije mogao da ne izrazi 
svoju zabrinutost zbog masovne molitve, arapskih 
zastava i bijelih uniformi. "O  kakvoj secesiji se 
radi? U toj državi ili iz te države? Na takav način 
mi sigurno jednu cjelovitu demokratsku B&H 
nećemo imati, to je sigurno." 

Ako se TV B&H može optužiti da je okolišila oko 
ovog dogadjaja, izgleda da je namjera NTV Studio 
99  bilo pretjerivanje.  

• Skup Združene liste u Gradačcu. U emisji "Oko 
22", 1 septembra dat je izuzetan  značaj činjenici 
da je Združena lista B&H prethodnog dana uspjela 
da održi, i to pred mnogo više ljudi, skup kojeg  su 
10 augusta prekinuli huligani. 

Navijanje sa strane 
Otkako je 25 augusta u Sarajevu svečano 
pokrenuta kampanje HDZ B&H pod sloganom "Mir 
je naš izbor", Hrvatska televizija (HRT) ponovo je 
povećala svoje izvještavanje o B&H izborima. 
Sada se na ovoj televiziji svako veče emituje 
polusatni program "Izbori u B&H" . Ovaj program 
prenosi takodjer i satelitski program HRT za 
Evropu, uprkos izbornoj šutnji, koja je trebala da 
vlada prošle sedmice, kada je počelo glasanje u 
inostranstvu. Najveći dio ovog programa je očita 
propaganda u korist HDZ. Druge stranke spominju 
se samo zato da bi bile napadnute. Promotivna 
uloga podcrtana je i HDZ-ovim reklamama. Ne 
emituju se poruke niti jedne druge B&H stranke, 
izuzev spotova Fikreta Abdića. On svakog dana 
obećava da će njegova DNZ na zgarištu B&H 
napraviti "malu Ameriku".     

Premda HDZ uglavnom nastavlja da izbjegava 
polemiku sa svojom partnerskom strankom u vlasti 
- SDA, OSCE-ova odluka da se odlože lokalni 
izbori, dovela je do oštrih reakcija. Ministar 
vanjskih poslova B&H Jadranko Prlić, optužio je 
medjunarodnu zajednicu da je nedosljedna i da 
"podilazi onoj strani koja želi minirati Dejtonski 

sporazum."  Kritika predsjednika Federacije 
Krešimira Zubaka proširena je još više kako bi 
obuhvatila i sarajevske medije, "koji prešućuju 
činjenicu da je obrazac P-2 popunilo i 50.000 
izbjeglica u Sarajevu i 20.000 izbjeglica u Tuzli." 

Ali i HRT-ovo temeljito pokrivanje B&H političke 
scene može se takodjer okarakterisati kao gluho, 
nijemo i slijepo. Prošle sedmice nije se ni vidjela, 
ni čula informacija o otvorenom pozivu 
administratora EZ Ser Martin Garoda, šestorici 
imenovanih gangstera iz zapadnog Mostara, da se 
manu kriminala, a nije se čula ni njegova osuda 
stalnog prisilnog iseljavanja Srba i Muslimana iz 
njihovih domova na desnoj obali Neretve.  

Televizija Srbije, s druge strane, u posljednje je 
vrijeme poklonila manje pažnje predizbornoj 
kampanji u B&H, možda i zbog povećane 
preokupiranosti svojim izborima koncem jeseni. I 
ono malo koliko je tokom sedmice izvještavala o 
izborima, bilo je po svećeno Savezu za mir i 
progres, koji predvode Socijalisti. Druge stranke 
su ignorirane. Ni odlaganje lokalnih izbora nije 
posebno primjećeno u Beogradu. Onoliko reakcija, 
koliko ih je bilo na tu vijest. bile su negativne.  

Što se tiče RTS, vijest sedmice iz Bosne bila je 
posjeta jugoslavenske privredne delegacije 
Sarajevu. Ova posjeta, rečeno je, "dobila je 
izuzetan publicitet u sarajevskim medijima.".Na 
takav način beogradska "mirotvorna" politika 
polučila je još jedan trijumf.  

Abdić na talasima, ali ne u 
Velikoj Kladuši 
Radio Bihać pojačao je u prošloj sedmici 
propagandnu borbu protiv Fikreta Abdića, njegove 
stranke i njegovih sljedbenika. Kao što je već 
rečeno, Radio B&H je 30 augusta emitovao 
izvještaj svog dopisnika iz Velike Kladuše, o skupu 
Abdićeve DNZ, koji se trebao održati u tom gradu 
sljedećeg dana. Radio Bihać ponovio je isti 
izvještaj u svojoj "Hronici dana" uveče 31 augusta, 
ali sa različitim uvodom. Taj je bio kako slijedi:  

"Sam čin registracije stranke ratnog zločinca 
Fikreta Abdića izazvao je veliko negodovanje kako 
gradjana Unsko Sanskog kantona, tako i gradjana 
Velike Kladuše. Negodovanje je poprimilo šire 
razmjere pojavom piratskog Radio Velkatona i 
najave održavanja promocije stranke DNZ, 
zločinca Fikreta Abdića, na trgu koji nosi ime 
Ahmeta Mržljaka, legendarnog borca Armije B&H, 
nosioca zlatnog ljiljana. S tim u vezi oglasila su se 



 6 

ovdašnja udruženja." Tekst reporterovog izvještaja 
nastavljen je zatim onako, kako je emitovan i na 
Radio B&H.  

Razlika u uredničkom pristupu ove dvije stanice 
prema istoj vijesti, bila je indikativna. Izgleda kao 
da se Radio B&H trudio da izvještaju da 
profesionalni premaz. Radio Bihać, izgleda, da  
nije bio puno zabrinut što emituje prilog koji je 
zapaljiv, uvrijedljiv, prejudiciran i zastario. 

Možda će gradjani - i političari - u Bihaću dobiti 
medije kakve žele i kakve zaslužuju. Diskusija o 
medijima izmedju predstavnika SDA, Stranke za 
B&H i Združene liste vodjena je isto veče na Radio 
Bihaću, u okviru programa "B&H izbori 96." 
Glavna briga učesnika u raspravi, bilo je krajnje 
loše finansijsko stanje Radio Bihaća. Predstavnik 
SDA imao je rješenje za to: 

"Treba postići centralizaciju cjelokupnog sistema 
informiranja. To bi spriječilo nelojalno rivalstvo. Vi 
ste do sada radili svako za sebe - i Radio Bihać, i 
Radio Cazin, i Kladuša, i Krupa. Niste imali 
jedinstvene kape. Ja sam za jedinstven program, 
za jedinstven politički stav koji će se manifestovati 
kroz medije. Ja medij shvatam kao naše sredstvo 
borbe." Predstavnici drugih stranaka nisu se ni 
suprotstavili, ni komentirali ovu izjavu.  

Saradnja i otpor u Zenici 
U Zenici su prošle sedmice skoro sve vijesti bile 
dobre za SDA. Ni jedan medij nije izvjestio o 
optužbi opozicione SDP, da je lokalni šef policije 
dozvolio SDA da ispiše svoj znak na ulicama. Ali 
su i Radio Zenica i TV Zenica i NTV Zetel objavili 
SDA-ov hezgrapni demanti, koji je saopćen i na 
konferenciji za štampu i u izjavi 30 augusta. 

SDA je tvrdila da SDP nije napao zloupotrebu 
policijskih snaga, nego nacionalne aspiracije 
bošnjačkog naroda. U saopćenju se govori o 
"prevazidjenoj komunističkoj ideologiji", koja je 
"zabranjivala obilježja Bošnjaka" i odbacuju 
optužbe kao, "primitivni napad" i 
"neargumentovanu podvalu". 31 augusta i TV 
Zenica i NTV Zetel objavile su takodjer, da je i šef 
kantonalne policije demantirao optužbu. On je 
rekao, da je SDP to uradio samo zato, što je 
policija uhapsila jednoga od njegovih kandidata. 
Kraj priče. 

Manipulacija vijestima u cilju pomaganje SDA bila 
je očigledna i u izvještajima, koji nisu direktno 
političke naravi. Radio Zenica i TV Zenica bili su 

posebno vrijedni u zataškavanju vijesti koje bi 
mogle oslabiti stranku na vlasti. Posvećivali su 
daleko manje pažnje nego proteklih sedmica 
zahtjevima invalida i drugih žrtava rata. Umjesto 
toga, usredsredile su se na mnogo bezazlenije 
teme, kao što su susreti humanitarnih organizacija 
i lokalnih funkcionera. 

Nezavisna stanica NTV Zetel bila je značajan 
izuzetak. Samo je ona pokazala da je voljna 
emitovati vijesti, koje nisu laskave po vlast. 
Izvijestila je o sastancima nevladinih organizacija, 
ali je govorila i o problemima demobilisanih 
vojnika, i o tome kako paketi sa pomoći ne stižu 
do invalida. TV Zenica je izvještavala o bivšim 
vojnicima, ali samo zato da bi ukorila direktora 
zeničke Željezare, koji je okrivljen da ne shvata 
njihove probleme. Direktor je član Stranke za 
B&H. 

Bilo je i drugih indikacija da je Zetel voljan da 
svoju mrežu baci dalje, kada su u pitanju vijesti. U 
"Infobloku" 31 augusta, Združena lista je pozvala 
Armiju da napusti škole, koje je zauzela za vrijeme 
rata, kako bi se ove zgrade mogle ponovo koristiti 
kao škole. Druge stanice su ignorirale ovaj apel, 
koji je podrazumijevao kritiku jedne institucije, koja 
je neodvojiva od SDA. Zetel je takodjer kritikovao 
vladinu opstrukciju TVIN-a, buduće televizijske 
mreže, čiji je Zetel osnivač. Izvještavao je takodjer 
i o skupovima SDS u Republici Srpskoj, koji su 
postavili pitanje daljnjeg utjecaja Radovana 
Karadžića. S druge strane, Zetel je ignorirao priču, 
kojoj je posvećena velika pažnja na drugim 
stanicama: probleme sa registracijom kandidata 
Združene liste.  

Radio Zenica u svojim političkim programima 
jasno podržava SDA. Stanica je SDA posvetila 
više vremena, predstavljajući je uvijek u povoljnom 
svjetlu. U posebnom predizbornom programu, 
Radio Zenica je laskala jednom kandidatu, SDA. 
"Njega ne treba ni predstavljati", rekao je voditelj. 
"On je dobro poznati komandant." Stanica je 
izvijestila sa konferencija za štampu SPP i GDS, 
ali samo kad su se žalili na obrasce P-2, oko čega 
se SDA složio.  

Skup SDA u Matuzićima, pokazao je malu, ali 
značajnu razliku u izvještavanju Radio Zenice i TV 
Zenice. Skup su organizirali Bošnjaci, koji su za 
vrijeme rata protjerani iz Doboja. Neki govornici na 
skupu afirmirali su potrebu za pomirenjem, 
pozivajući Muslimane i Srbe da žive zajedno, i 
apelirajući na dobojske Srbe da se oslobode 
ekstremista. TV Zenica ispustila je poruku o 
pomirenju; Radio Zenica je emitovala poruku. 



 7 

Čak i na medijima osjetljivim prema lokalnim 
vlastima koje kontrolira SDA, stranka nije mogla 
sasvim začepiti usta opoziciju. Radio Zavidovići 
posvetili su 21 augusta 20 minuta lokalnom 
kandidatu SDA. Sljedeća dva dana dali su samo 
10 minuta kandidatima Združene liste i Stranke za 
B&H. Ali ova neravnopravnost nije spriječila 
kandidata Stranke za B&H da izrekne neobično 
oštar napad na SDA. Ona je kritikovala 
"preplitanje duhovne i svjetovne vlasti" u Bosni i 
rekla da zemlju vode "nemoralni i sumnjivi ljudi." 

Taština i predrasude u Tuzli 
Odlaganje lokalnih izbora nisu prošle sedmice 
prigušili predizborni entuzijazam u Tuzli, ni na ulici, 
ni u lokalnim medijima. Glavni rivali, SDA i 
Združena lista, podigli su svoje natjecanje  na još 
veći stepen aktivnosti, sa skupovima i izjavama i 
čak sa nekim vanrednim grubostima, koje su već 
vidjene u ovom regionu. Mediji su naporno radili, 
da bi održali korak.  

Kakav su posao uradili  može se vidjeti iz njihovog 
izvještavanja sa trosatnog skupa Združene liste, 
koji je održan 27 augusta u Tuzli. Bila je to možda 
i najvažnija vijest sedmice, i dogadja,j koji čak ni 
TV TPK, kantonalna televizijska stanica, nije 
mogla ignorirati. TV TPK obično ne izvještava o 
skupovima koje ne organizira SDA, osim onda 
kada joj je cilj da te skupove podcijeni. Ovom 
prilikom skup je podcijenje tako što mu je 
posvećen kratak prostor  u večernjem "Dnevniku", 
a okupljeno mnoštvo procijenjeno na "nekoliko 
hiljada". (Radio Tuzla procijenila je da je bilo 
10.000 do 15.000). U informaciji TV TPK nisu, 
takodjer, saopćena imena glavnih govornika, 
medju kojima su bili gradonačelnik Tuzle Selim 
Bešlagić i Ivo Komšić, hrvatski član bosanskog 
Predsjedništva. Nakon vijesti o ovom skupu, 
objavljena je izjava SDA koja je obećala da će 
održati veće skupove 7 i 10 septembra. 

TV Tuzla, općinska stanica, izvijestila je o skupu 
bez komentara, ali je ignorirala odgovor SDA. Ova 
stanica je takodjer pretjerala 28 augusta, kada je u 
posebnoj emisiji, nakon večernjih vijesti, emitovala 
odlomke sa skupa. Radio Tuzla je o dogadjajima 
toga dana izvjestila na način koji je bio 
najujednačeniji, time što je dala vijest i o skupu i o 
odgovoru SDA. Njen izvještač je takodjer 
primijetio, da je skup bio dobro organiziran i da je 
mnoštvo najglasnije pozdravilo iskaze o etničkoj  
toleranciji u Tuzli.  

Sljedeći veliki dogadjaj sedmice bio je napad na 
jednu ženu u Tuzli, koju su napale pristaše SDA, 
koje su 31 augusta išle na skup izvan grada. 
Gradonačelnik Bešlagić javno je osudio ovaj 
incident i zahtjevao policijsku istragu. SDA je 
odbacila bilo kakvu odgovornost. Nije negirala da 
se napad desio, nego je insistirala da su pristaše 
SDA bile provocirane, dok su se vozile kroz grad 
"mirno i dostojanstveno". Krivac je bio "iritan 
vrijedjanjem bošnjačkih svetinja i udario je jednu 
ženu, koja se nemoralno ponašala". Radio Tuzla i 
TV Tuzla donijeli su izjave obje strane. TV TPK 
emitovala je samo SDA-ovu stranu priče.  

Združena lista se 1 septembra vratila u Gradačac, 
gdje su pristaše SDA prekinule 10 augusta njen 
skup. Ovoga puta huligani su ostali kod kuće. Kod 
kuće je ostala i ekipa TV TPK. Ona je već bila u 
Gradačcu 30 augusta, na skupu SDA. Medjutim, 
TV TPK sveobuhvatno je pokrila veliki skup HDZ, 
koji je održan u Tuzli 28 augusta. Razlog za to 
mogao bi biti pakt o nenapadanju dvije vladajuće 
stranke, a protiv ne-nacionalističke Združene liste. 
Predstavnici HDZ, koja se bori za hrvatsku općinu 
u Tuzli (Soli), podsmjehivali su se na tvrdnju da u 
ovom gradu vlada tolerancija. Oni su insistirali da 
Hrvati žive bolje pod kantonalnim (odnosno SDA) 
vlastima, i uporedjivali Bešlagića sa turskim 
vladarom: "Poručimo velikom paši Bešlagiću da 
mu se pašaluk raspada i da Hrvati više nikad neće 
biti ničiji dekor." 

U svemu ovome mediji su odigrali uloge, koje su 
se i mogle predvidjeti. TV Tuzla pokrila je obje 
strane koje učestvuju u predizbornoj kampanji, ali 
je najviše prostora posvetila Združenoj listi i 
gradonačelniku Bešlagiću. TV TPK je davno 
odbacila bilo kakve pretenzije na profesionalno 
novinarstvo. Nastavila je da glasa za SDA. Prošle 
sedmice SDA je bio tema 13 izvještaja. Sve druge 
stranke zajedno spomenute su samo 12 puta. 
Jedan od razloga je i to, što je novinar koji prati 
SDA, direktor stanice Kasim Softić, i sam kandidat 
SDA. Združena lista, možda bez nade u fer 
pokrivanje u "Dnevniku", kupila je prošle sedmice 
sat programa.  

Radio Tuzla ponovo je dokazala da je 
najujednačeniji medij u Tuzli. Koliko dugo će to 
trajati ostaje da se vidi.  Direktor stanice, Zoran 
Kapetanović, prošle sedmice je pristupio SDA. 
Ovo može biti loše za posljednje dvije sedmice 
predizborne kampanje, koja će u Tuzli biti jako 
teška. 



 8 

Svrstavanje u Mostaru 
Mostar može imati jednog gradonačelnika i jedno 
općinsko vijeće. Hrvatska Republika Herceg 
Bosna može biti oficijelno ukinuta. Ali podjela 
medju medijima ostala je isto tako velika, kao što 
je i bila. Radiotelevizijske stanice na suprotnim 
obalama Neretve još uvijek nastoje da izbjegnu da 
pucaju jedni na druge, ali ove stanice i dalje žive u 
različitim informativnim svijetovima. 

RTV Mostar bila je prošle sedmice primorana 
daljim razvojem dogadjaja, da retrospektivno 
spomene slučajeve koje je pokušala ignorirati 
onda kada su se desili. Najsramniji primjer bio je 
poziv na djihad, koji je izrečen na skupu SDA u 
Čapljini 24 augusta. Ovo je nadoknađeno u 
"Dnevniku" RTV Mostara 27 augusta, kada je 
pročitana stranačka osuda stranke efendije koji 
virjedja. (Vidi Monitoring Report 13).  

U svakom drugom pogledu, ova sedmica bila je 
sedmica trijumfa za RTV Mostar. U prvom redu, 
opravdana je kampanja za odgodu lokalnih izbora 
i ukidanje obrasca P-2. Drugo, Ser Martin Garod 
potrudio se 30 augusta, na svojoj redovnoj 
konferenciji za štampu, da stanici pruži pravi 
poklon. Ljutiti administrator EZ, pozvao je, 
imenom, šestoricu  značajnih "kumova" iz 
zapadnog Mostara, da se potrude i prekinu sa 
gangsterizmom u gradu. Nije bio potreban nikakav 
komentar "Dnevnika". (Bilo je dovoljno što je ovaj 
izvještaj slijedio nakon izvještaja o pogoršanju 
bezbjednosne situacije u gradu.) Konačno, Herceg 
Bosna je otišla u istoriju. 

U medjuvremenu, sklonost ove stanice prema 
SDA, postala je još očiglednija na ekranu. 

Ovakva primjedba nije potrebna u slučaju HTV 
Mostar. Njena apsolutna privrženost HDZ nije 
nikada ni dovedena u pitanje. Takodjer, za razliku 
od RTV Mostar, za ovu stanicu sedmica je bolje 
počela, nego što je završila.  

Veoma koreografirani početak predizborne 
kampanje HDZ u Sarajevu, prikazan je26 augusta 
s puno ljubavi, kao i neprijatnost SDA zbog skupa 
u Čapljini. Sljedećeg dana, vijesti su iskoristile 
Abdićev DNZ da napadnu SDA.  

HTV Mostar proslavio je 28 augusta treći 
rodjendan Herceg Bosne, i to blagovremeno. Ova 
prilika iskorištena je da se upozore "federalni 
partneri", da su Hrvati sada mnogo bolje 
pripremljeni za odbranu, nego što su to bili 1992. 

Dva dana kasnije, stanica je našla novi razlog da 
kazni "takozvano B&H Predsjedništvo".Povod za 
ljutnju urednika Veselka Čerkeza 30 augusta, bila 
je podjela štednih knjižica "isključivo pripadnicima 
muslimanske armije", a ne borcima HVO, koji su 
"kudikamo zaslužniji za odbranu B&H od 
takozvane Armije B&H." Ovaj komentar bio je 
popraćen slikom vojnika koji marširaju, i tenkova 
koji manevriraju, ali ne i slikom rušenja Starog 
mosta u Mostaru. 

Čerkez je svoju ljutnju toga dana iskalio takodjer i 
na "muslimanske ekstremiste", koji kao što je on 
rekao, izazivaju sve više i više provokacija, kako 
se približava dan izbora. Medjutim, on nije 
spomenuo primjedbe ser Martina Garoda o nekim 
najpoznatijim gradjanima zapadnog Mostara - i 
redovnim gostima HTV Mostar. U stvari, ova mala 
vijest sasvim je ignorirana.   

Pregled sarajevske štampe 
Tri sarajevska dnevna lista nastavila su prošle 
nedjelje obarati ranije rekorde u izvještavanju o 
predizbornoj kampanji. Oni su takodjer nastavili i 
svoje napade na obrazac P-2, čak i nakon što je 
ambasador Robert Frovik 27 augusta objavio da 
će općinski izbori biti odloženi. Nakon što su 
izvojevali ovu polovičnu pobjedu, listovi su svoje 
poglede usmjerili na poništavanje obrazaca P-2, i 
vjerovatno, na pravo raseljenih i izbjeglica da 
glasaju u mjestima sadašnjeg, ili budućeg 
boravka. Slijedeći primjer SDA, štampa je svoju 
ljutnju rezervirala za izbornu manipulaciju, koja je 
pripremljena u Republici Srpskoj i SR Jugoslaviji. 
Malo, ili skoro ništa, nije napisano o broju P-2 
obrazaca, koji su popunjeni u Federaciji, niti o 
činjenici da se u srpskom entitetu nalazi 
nesrazmjerno veći broj izbjeglih i raseljenih lica. 

"Oslobodjenje" je, u periodu od 26 augusta do 1 
septembra, objavilo 123 teksta posvećena 
izborima, u odnosu na 120, koliko je objavilo 
prethodne sedmice. Frovikova odluka da se lokalni 
izbori odgode, pozdravljena je sa odobravanjem, 
ali ujedno je poslužila i kao znak, da se intenzivira 
kampanja ovih novina za upotrebu prijetnje 
bojkotom, kako bi se iznudile daljnje promjene u 
izbornim pravilima. SDA-ov poziv glasačima u 
inostranstvu da se suzdrže od  glasanja, sredinom 
sedmice naširoko je prikazan u listu, i popraćen 
karikaturom, koja pokazuje zaboravni OSCE, kako 
gura izbore nizvodno u pravcu vodopada. 
Medjutim, Frovik je koncem sedmice objasnio da 
popunjeni obrasci P-2 više ne važe; Džon 



 9 

Kornblum je smekšao predsjednika Izetbegovića 
pa je SDA-ova prijetnja da će se izbori u 
inostranstvu bojkotovati, uklonjena. 

"Večernje novine" su prošle sedmice objavile 109 
članaka posvećenih izborima - 40 više nego u 
prethodnih sedam dana. List je podržao i SDA-ov 
zahtjev glasačima da bojkotuju izbore u 
inostranstvu, ali se takodjer zalagao i za odlaganje 
izbora u B&H. List je optužio Frovika i Bilta da 
koriste izbore kako bi negirali Dejtonski sporazum. 
Ova ofanziva je utihnula nakon SDA-ove odluke 
da se nastavi sa glasanjem u inostranstvu. 
Medjutim, kampanja ovog lista protiv Fikreta 
Abdića nastavljena je punim žarom. 

I "Dnevni avaz" je takodjer prošle sedmice objavio 
rekordan broj članaka posvećenih izborima - 89 
(devet više nego prethodne sedmice). List je 
posvetio mnogo prostora Frovikovoj dilemi oko 
lokalnih izbora, i izrazio otvoreno neslaganje sa 
njegovom odlukom. Koncem sedmice, ovaj list je 
počeo da forsira svoju ekskluzivnu priču, kako se 
priprema Dejton broj 2. 

30 augusta, kada je već počelo glasanje u 
inostranstvu, "Avaz" je objavio rezultate svog 
javnog istraživanja o izborima. Istraživanje je 
pokazalo da je 42 posto ispitanih za bojkot izbora, 
26 posto protiv, a da 32 posto ispitanih nije imalo 
stav o tome. Imajući u vidu gotovo jednoglasje sa 
kojim su sarajevski mediji podupirali bojkot izbora, 
ovo je bio poražavajući rezultat, čije je najizrazitiji 
aspekt bio veliki broj neodlučnih (baš me briga?) 
odgovora. 

Broj članaka posvećenih izborima, koji su 
objavljeni u sedmičnim listovima, udvostručen je 

prošle sedmice. "Svijet" (29 august) je objavio 
tekstove o slučajevima nasilja, koji su pokvarili ovu 
kampanju, i uporedjenja sa izborima iz 1990. 
Jedan od tekstova posvećenih ovoj drugoj temi, 
skreće pažnju na činjenicu da su se na ovim 
izborima ponovo kandidirali mnogi kandidati, koji 
su učestvovali i na izborima 1990. Drugi tekst 
podsjetio je na obećanja, koja su 1990 dali 
istaknuti političari, uključujući i njihova uvjeravanja, 
kako neće biti rata. "Svijet" je takodjer objavio i 
reportažu o predizbornoj kampanji u Banja Luci. 

Naslov na prvoj strani "Ljiljana" (28 august) 
najavljuje "Na izborima će glasati 90.000 mrtvih 
Srba". U tekstu koji slijedi, tvrdi se da je nekih 
400.000 Srba i Hrvata iskorišteno s ciljem da se 
obavi "izborni inženjering", premda nije dato  
nikakvo objašnjenje kako se došlo do ove brojke. 
Razgovori sa Kasimom Begićem (članom 
Privremene Izborne Komisije) i Muhamedom 
Filipovićem (vodjom LBO) takodjer su poslužili da 
se diskreditiraju izbori 14 septembra. 

Samo se "Hrvatska riječ" oduprla općoj struji koja 
je vladala prošle sedmice i to dvostruko. U 
posebnom izdanju 27 augusta "Hrvatska riječ" je 
slavila uspjeh velikog HDZ-ovog skupa u 
sarajevskom centru Skenderija; dok je u 
redovnom izdanju 31 augusta, donijela više 
članaka, u kojima se izražava žaljenje, ili napada 
odluka da se lokalni izbori odvoje od općih i 
kantonalnih izbora. Predstavljajući se kao najbolji 
prijatelji Dejtona, Krešimir Zubak, Božo Rajić i 
Srećko Vučina, izrazili su bojazan da će,  kao i u 
Mostaru, medjunarodna zajednica nastaviti da 
povija pod Bošnjačkim pritiskom, i da osigurava 
izborne nepravilnosti. 

Voli me, ne voli me….(8) 
Tabela ispod prikazuje prisustvo političkih stranaka, njihovih vođa  i koalicija u medijima Federacije (RTV BiH)  i 
Republike Srpske (RTV Srpska) u sedmici od 26 avgusta do 1 septembra. Kolona sa nazivom “Total” govori koliko su 
puta jedna stranka ili njen lider direktno ili indirektni predstavljeni ili pomenuti u centralnoj informativnoj emisiji RTV BiH i 
RTV Srpska. Svaku stranku prati rezultat koji se potpisuje vrijednošću +1 za svako pozitivno pominjanje, 0 za svako 
neutralno pominjanje i  -1 za svako negativno pominjanje. Kolona (Σ (+,-,0)) predstavlja sumu ovih ocjena.  Što je veći 
broj pozitivnih poena to znači da su mediji imali pozitivniji odnos, naklonost ili simpatije, odnosno, što je veći broj 
negativnih poena, to su se mediji prema stranci ili njenom predstavniku odnosili sa više kritike ili antipatije.  
Mediji koji su posmatrani u ovu svrhu su RTV BiH i RTV Srpska. Analizirane su samo glavne vijesti dana. 

ime RTV BiH RTV Srpska 
partije/koalicije total Σ (+,-,0) total Σ (+,-,0) 
partija     
Stranka demokratske akcije SDA 27 +4 13 -13 
Srpska demokratska stranka (SZ) SDS 1 -1 42 +35 
Hrvatska demokratska zajednica BiH HDZ 4 -1 4 -3 
Stranka za BiH  6 0   
Srpska patriotska stranka SPAS   3 -1 
Srpska radikalna stranka RS   3 0 
Narodna stranka RS   4 +1 



 10 

Srpska stranka Krajine   4 +1 
Liberalna Stranka BiH  LS 3 0   
Liberalno bošnjačka organizacija LBO 3 0   
ime RTV BiH RTV Srpska 
partije/koalicije total Σ (+,-,0) total Σ (+,-,0) 
Bosanska stranka     
Građanska demokratska stranka BiH GDS 6 0   
Muslimansko bošnjačka organizacija MBO (1)     
Hrvatska seljačka stranka BiH HSS (1)  2 0   
Unija bosanskohercegovačkih socijaldemokrata 
UBSD (1)  

2 0   

Socijal demokratska partija BiH SDP (1)  2 0   
Socijalistička partija RS (3)   1 0 
Radikalni otadžbinski front “Nikola Pašić”   5 +2 
Srpska seljačka stranka   4 1 
Stranka privrednog prosperitetav SPP 2 0   
Republikanska stranka (1) 2 0   
Srpska radnička stranka    1 0 
Stranka srpskog jedinstva   1 +1 
Narodna demokratska zajednica 1 -1   
Hrvatska čista stranka prava HČSP 1 0   
Hrvatska kršćanska demokratska unija HKDU 1 0   
BH Patriotska stranka 2 0   
koalicije     
Demokratski patriotski blok RS   6 -1 
Savez za mir i progres RS   6 0 
Združena lista za BiH 7 +1   
(1) Stranke uključene u Zdruzenu  listu za BiH (Federacija BiH) 
(2) Stranke uključene u Demokratski patriotski  blok RS 
(3) Stranke uključene u Savez za mir i progres RS 
 

 

MEDIA PLANov INFORMACIONI CENTAR ZA STRANE NOVINARE JE OTVOREN ! 
Stručni savjeti i praktična pomoć na raspolaganju su novinarima svaki dan od 15 septembra na adresi Musala 5 (ex 
Omladinska), Sarajevo. Centar se nalazi u neposrednoj blizini Predsjedništva. Za strane novinare pripremljen je i 
primjerak Guide for Foreign Journalists, priručnik na engleskom jeziku u kome su sadržane informacije neophodne 
novinarima koji će pratiti izbore u BiH   Tel/fax  +387-(0)71-663 478. 

izvještaj IWPR i MEDIA PLAN; Direktor projekta: Mark Wheeler 
Obala Kulina bana 4/I, 71000 Sarajevo, BiH 

Tel/fax 071-667-734/735 
E-mail:MEDIAPLAN_ZU@ZAMIR-SA.ztn.apc.org    ili  101657.3100@compuserve.com 

Institut za ratno i mirnodopsko izvještavanje (IWPR) je britanska dobrotvorna ustanova, osnovana sa namjerom 
da pomaže razvoj nezavisnih medija i da podrži umjerene glasove u bivšoj Jugoslaviji. Ovaj institut također izdaje 
War Report (Ratni Izvještaj) nezavisni mjeseèni list, i Tribunal, dvomjeseèni časopis o Međunarodnom tribunalu 
za ratne zloèine u Hagu. Za pretplatu i druge informacije obratite se na IWPR 33 Islington High Street, London N1 
9LH. Tel +44-171-713-7130 / Fax 713-7140/ E-mail: warreport@gn.apc.org. 
Director: Anthony Borden; Administrative Director: Rachelle Jailer Valladares; Senior Programme Manager: Alan 
Davis; Project Director (Bosnia Elections): Mark Wheeler; Senior Project Officer (Bosnia Elections): Michael 
Montgomery;  Project Officer (Bosnia Elections): Jennifer Pearce. 
MEDIA PLAN  je prva privatna organizacija u BiH specijalizovana za istraživanje, analizu i projektovanje razvoja 
medija. Glavni cilj mu je da promoviše obnovu i razvoj medija u BiH. Organizacija raspolaže opsežnom bazom 
podataka o BiH medijima. MEDIA PLAN ima korespodentske centre u Tuzli, Zenici, Mostaru, Banja Luci i Bihaću. 
Na izradi Monitoring Reporta angažovano je 18 monitora, istraživača i drugih saradnika MEDIA PLANa.    
Sa zahvalnošæu napominjemo da ovaj projekat podržavaju Swedish International Development and Cooperation 
Agency, Open Society Institute, Friedrich Naumann Stiftung i Winston Foundation for World Peace. 

The following media were monitored for this week’s report: RTV Srpska, RTV BiH, Radio Studio 99, NTV 99,  TV 
Zenica, NTV Zetel, Radio Zenica, Radio Zavidovići, Radio Tuzla, TV TPK Tuzla, TV Tuzla, Radio Prijedor, Radio 
Bihać, RTV Mostar, Hrvatska RTV Mostar, Radio Krajina Banja Luka, TV Srbije, Hrvatska televizija, Oslobođenje, 
Večernje novine, Dnevni Avaz, Ljiljan, Svijet, Hrvatska riječ, Nezavisne novine, Glas srpski, Zmaj od Bosne, Glas 
srski, Dnevne nezavisne novine, Alternativa, Ekstra magazin, Nezavisne novine. 



 11 

 


