
Velika drama, koja je pratila uklanjanje Radovana 
Karadžića sa mjesta predsjednika vladajuće 
stranke u Republici Srpskoj, dominirala je 
medijima u sedmici, koju je, takođe, obilježio i 
službeni početak predizborne kampanje u Bosni, 
koji je utvrdila Organizacija za bezbjednost i 
saradnju u Evropi (OSCE). Je li Karadžić napustio 
politički i javni život zauvijek, kao što su to 
zahtjevali zapadni pregovarači? Ili je možda 
njegovo uklanjanje još jedan taktički manevar, kao 
što su to nagovještavale izjave političara iz RS, sa 
opreznim psihijatrom, optuženim za ratne zločine, 
koji se sklonio iza kulisa, da bi sačekao posljednji 
čin.  

Zaključci koji su objavljeni u bosanskim medijima 
su brojni i kontradiktorni. Dok, s jedne strane, 
nema sumnje da se predizborna kampanja sada 
može odvijati u miru, s druge strane, isto je tako 
jasno, da Karadžićeva sudbina nije riješena i da će 
on ostati ključna figura u predizbornom procesu. 
OSCE se zakleo da će obezbijediti da se Karadžić 
ne pojavljuje u medijima bosanskih Srba. Ali 
OSCE tek treba da odredi mjere, koje će 
primijeniti, kako bi se ova odluka i poštovala. 
Raniji nagovještaji sugerirali su da će mediji 
bosanskih Srba nerado prihvatiti Karadžićevu 
ostavku ali, i da bi njegova politička žrtva mogla 
postati glavno načelo predizborne kampanje. 
Slobodan Bijelić, potpredsjednik SDS, izjavio je 20 
jula na Radiju RS: "Ovo nije kraj, jer će srpski 
narod glasati za Karadžića, glasajući za SDS." 

Međutim, uprkos rasprostranjenom hvalisanju, 
izgleda da su telegrami i zborovi podrške, koji su 
obilježavali politiku RS proteklih mjeseci, za sada 
zaustavljeni. Prijetnje bojkotom, pa čak i osvetom 
strancima, koji su smješteni u RS, izgleda da su 
također nestali, nakon posjete gospodina Jovice 

Stanišića, moćnog šefa bezbjednosti Slobodana 
Miloševića, Palama. Krajem sedmice čak je i 
vršilac dužnosti predsjednika RS, Biljana Plavšić, 
progovorila u pomirljivom tonu, izjavivši 21 jula za 
Radio Kragujevac: "Nećemo preduzimati nikakve 
rizike, koji bi mogli ugroziti srpsku naciju. Mislim 
da su razgovori u Beogradu, i dogovor koji smo 
postigli, uklonili neke barijere vezane za 
budućnost Republike Srpske, koje je postavila 
međunarodna zajednica." Službeni mediji RS 
striktno su se pridržavali linije, koja je naznačena u 
izjavi SDS, kojom se podržavaju izbori, kao način 
potvrđivanja državnosti RS. 

S druge strane dejtonske razvodnice, bosanski 
predsjednik Alija Izetbegović, pozdravio je 
Karadžićevo uklanjanje kao "kapitulaciju", ali su 
opozicione stranke ostale i dalje kritične prema 
učešću SDS-a na izborima. Međutim, izgleda da 
su prijetnje bojkotom, koje su najavljivale političke 
stranke iz Federacije, vrlo brzo zaboravili i 
političari i mediji. Sa svoje strane, RTV BiH je 
propustila da objavi izjavu SDSa obrazlažući potez 
Karadžića  

 Intenzivna pažnja, koja je bila usmjerena na 
partiju pokera, koju su igrali Pale i Beograd, 
prijetila je da zatamni sve druge događaje i 
polemike od vitalnog značaja za izborne aktivnosti. 
Radio BiH bio je jedina informativna kuća, koja je 
detaljno izvijestila i o drugoj polovini misije Ričarda 
Holbruka (Richard Holbrook) u bivšoj Jugoslaviji. 
Navodeći neimenovanog dužnosnika iz  pratnje 
američkog diplomate, radio je javio 18 jula, kako je 
Holbruk zahtjevao da hrvatski predsjednik Franjo 
Tuđman preduzme hitne mjere, kako bi osigurao 
ukidanje vlade "Herceg-Bosne". Neimenovani 
diplomata opisao je "Herceg-Bosnu", kao 
bolesnog pacijenta, koji mora umrijeti. Ma šta da 

 
24 juli 1996 broj 8 

Sedmični pregled BiH medija: 15-21 juli 1996 



 2 

je Tuđman poduzeo, izgleda da je to samo ojačalo 
nadmenost bosanskih Hrvata u Mostaru. 

 Krajnji rok za registraciju birača, 31 juli, također je 
privukao pažnju medija, kao i očigledni slučajevi 
manipulacije. Mediji u RS, ali i u Federaciji su se 
trudili da uvjere izbjeglice i raseljena lica, kako je 
njihova patriotska dužnost da glasaju u novim 
mjestima boravka, a ne u općinama, u kojima su 
živjeli prije rata. 

 Uprkos prisutnim manipulacijama i smetnjama, 
mnogi mediji nastavili su da nude programe 
posvećene predizbornoj kampanji, koji su bili 
profesionalno izbalansirani i lišeni emocionalnih 
poticaja. Bosanska štampa, predvođena 
Oslobođenjem i Večernjim novinama u Sarajevu, i 
Panoramom u Bijeljini, također je nastavila da 
objavljuje informativne i analitičke tekstove 
posvećene izborima, pridržavajući se standarda o 
ponašanju medija, koje je utvrdio OSCE prije dva 
mjeseca. 

Medijsko pokrivanje u Republici 
Srpskoj  

Službeni mediji u RS predstavili su konfuzno, i 
često kontradiktorno burne dogadjaje prošle 
sedmice, ostavljajući možda slušaocima i 
gledaocima da promišljaju o drugim historijskim 
epovima, u kojima su porazi pretvarani u pobjede. 

U prvim izvještajima, koji su uslijedili nakon 
Karadžićevog smjenjivanja sa položaja 
predsjednika SDS, 11 jula, Radio Srpska 
skrušeno je objavila da se povukao s mjesta 
predsjednika RS. Činjenica da je Karadžić 
popustio pred pritiskom Zapada i da je pristao da 
se povuče iz javnog i političkog života, saopćena 
je tek kasnije u emisiji i to samo indirektno, u 
komentaru Vojislava Šešelja ultranacionalističkog 
vodje iz Beograda. Povratak Ričarda Holbruka na 
scenu balkanskog sukoba, takodjer, nije uopće 
spomenut u dnevniku na Radio Srpska.  

Mediji u RS koristili su u velikoj mjeri saopćenje 
SDS-a, u kome se optužuje medjunarodna 
zajednica za zavjeru da se uništi RS, zabranom 
SDS-u da učestvuje u izborima. Karadžić je 
žrtvovao svoj politički položaj za budući prosperitet 
srpske nacije i RS, kaže se u komunikeu. RTV 
Srpska pročitala je ovo saopćenje u cijelosti i 
popratila ga komentarima najviših predstavnika 

RS. U jednom dijelu izjave stoji: "Doktor Karadžić 
smatra da je naša dužnost da izadjemo na izbore i 
damo svoje glasove SDS, tako da marionete 
(opozicione stranke u RS) i muslimanske stranke 
ne dobiju jednu trećinu glasova, koja im je 
potrebna da utope RS u B&H." 

Ulagivanje političara RS Karadžiću bilo je krajem 
sedmice u vrhu svih informativnih programa RTV 
Srpska, premda je ton bio pomalo funebralan. Na 
proslavi, kojom je 21 jula obilježeno osnivanje 
jedinice Armije bosanskih Srba, poznate pod 
imenom "Vukovi sa Vučijaka", Momčilo Krajišnik je 
pozdravio skup "U moje ime i u ime čovjeka koji 
zaslužuje vašu podršku, daleko više od mene ". 
Dva dana prije toga Radio Srpska citirala je 
"anonimnog dimlomatu" iz Londona koji je rekao 
da će Karadžić opstati, zato što je on "heroj svih 
Srba." 

Uprkos svojoj sklonosti ka oštrim uvodnicima, RTV 
Srpska nije direktno komentirala Karadžićevu 
sagu, niti se bilo koja RTV stanica pozvala, na bilo 
koji izvor osim izvora dužnosnika RS. Radio 
Krajina, vojna stanica u Banja Luci, bila je ponovo 
jedina stanica u RS koja se ponašala nešto 
drukčije od stanica na vladinom radiodifuznom 
opsegu.  

Radio Krajina bila je, takodjer, jedina stanica, 
koja je izvijestila o Trećem kongresu Srpskog 
gradjanskog vijeća u Sarajevu. Radio Krajina je 
saopćila da je cilj vijeća da djeluje kao "most koji 
će pomoći pomirenju gradjana B&H različitih 
nacionalnosti." Stanica je javila da su medju 400 
delegata i gostiju, koji su bili na kongresu, bili i 
predstavnici stranaka i udruženja iz Republike 
Srpske. 

Ljutina, koja je zaprijetila da izbaci bosanske 
izbore iz kolosijeka, nije ugušila predizbornu 
kampanju u medijima RS. U večernjem terminu, 
na TV Srpska, nastavljeno je svakodnevno 
emitovanje programa namijenjenih predstavljanju 
političkih stranaka. Lider Socijal-liberalne stranke, 
Miodrag Živanović, pojavio se sa zakašnjenjem 17 
jula, kako bi predstavio svoju platformu. Premda 
su telefonske reakcije gledalaca bile jednoliko 
neprijateljske, voditelj programa ostao je 
neutralan. Dan ranije, predstavnici Gradjanske 
demokratske stranke za B&H (GDS), sa sjedištem 
u Federaciji, morali su se boriti protiv često 
uvrijedljivih pitanja. Ipak, predsjednik GDS, 
Ibrahim Spahić pohvalio je TV Srpsku zbog 
prihvatanja demokratskog kodeksa, time što je 



 3 

pozvala stranke iz Federacije da učestvuju u 
programu.  

Ima neke ironije u činjenici da je RTV Srpska 
trenutno jedina vladina televizijska stanica u 
Bosni, koja emituje razgovore sa političkim 
strankama iz oba entiteta. Premda je RTV B&H 
najavila da će od 15 jula ponuditi političkim 
strankama desetminutne termine, izgleda da 
emitovanje tog programa neće početi prije 29 jula. 
Pored toga, RTV B&H je, u "Dnevniku" 18 jula, 
objasnila da nije primila ni jedan zahtijev stranaka 
iz RS da učestvuju u televizijskim debatama.  

Približavanje krajnjeg roka za registraciju birača 
pružilo je medijima u RS još jednu priliku da 
prodube liniju etničke podjele u Bosni. RTV 
Srpska emitovala je brojne izvještaje, čija je 
pažnja bila usmjerena na izbjeglice, koje su 
odlučile da se prijave za glasanje u svojim novim 
domovima. Implicitna poruka u ovim izvještajima 
bila je, da bi bilo nemoguće glasati u bivšim 
mjestima boravka. Radio Prijedor bio je još 
direktniji u komentaru objavljenom u "Dnevniku" 
17 jula. Kontekst za ovaj komentar bio je protest 
izbjeglica iz Drvara, koje su se odupirale pritisku 
da se prijave za izbore u općini Prijedor, i koje su 
zahtijevale da glasaju u svom predratnom mjestu 
boravka. Odbijanje Radio Prijedora da izvijesti o 
ovom incidentu, nije spriječilo ovu stanicu da 
optuži učesnike protesta za izdaju. U komentaru 
se kaže: "Oni ljudi koji podržavaju opciju glasanja 
u odsustvu vrše direktan napad na srpsku naciju." 

Bez kontakta 
 U trenutku kada je trebao predstaviti predstavnike 
Hrvatske čiste stranke prava, 18 jula, voditelj 
programa Srpskog Radija "Direktna linija" 
saopštio je da gosti nisu stigli u studio. Voditelj je 
obavijestio slušaoce da će dati predstavnicima 
stranke 15 minuta da se pojave - tačno onoliko 
vremena, koliko studenti moraju čekati profesora, 
koji kasni. Zatim je dodao: "Nećemo nagađati 
zašto se gospoda iz Hrvatske čiste stranke prava 
nisu pojavili na vrijeme u studiju Radija Srpske. 
Ali zar se ne bismo morali zapitati, da nije politička 
aktivnost vojnika, pripadnika te stranke, u prošlom 
ratu, nepodnošljivi teret i tamna i neizbrisiva mrlja, 
koja im ne da mira?" 

 Sljedećih 15 minuta bilo je popunjeno sa "Maršom 
na Drinu", "Tamo daleko", i drugim srpskim  
pjesmama. Pozvani gosti nisu stigli.               

Tuzlanska TV  
Televizijsko informisanje u Tuzli i dalje kvari 
otvoreno preferiranje SDA (Stranka demokratske 
akcije) na kantonalnoj stanici. SDA želi pod svaku 
cijenu da dobije izbore u Tuzli, drugom najvećem 
gradu u Bosni i uporištu opozicije. TV TPK, jedna 
od dvije stanice u Tuzli, zadužila je ovu stranku 
iscrpnim i povoljnim izvještavanjem.  

Teško da bilo šta, što SDA uradi u Tuzli, 
promakne pažnji glanog dnevnog informativnog 
programa TV TPK, - "Dnevnika". Stranačke izjave, 
konferencije za štampu, promocije, najave 
sastanaka - o svemu tome "Dnevnik" marljivo 
javlja, ponekad veoma opširno. U sedmici od 15 
do 21 jula "Dnevnik" je posvetio dvostruko više 
prostora SDA, nego svim drugim strankama 
zajedno. Opozicione stranke rijetko se spominju, 
obično pri kraju emisije i nikada sa istim 
entuzijazmom. 

"Dnevnik" izvještava o opozicionim strankama 
samo kad sazovu konferenciju za štampu. Kad je 
SDA u pitanju, "Dnevnik" bilježi čak i ako vrabac 
padne. U "Dnevniku" 19 jula, najavljen je skup 
SDA, zakazan za sljedeći dan i citiran je jedan od 
SDA-ovih slogana:"Bili smo s vama kad vam je 
bilo najteže, sad imamo priliku da vam omogućimo 
najbolje." Sljedećeg dana, "Dnevnik" je posvetio 
četvrtinu emisije izvještaju, u kome se sa 
divljenjem govorilo o skupu. U izvještaju su 
prikazani, ne samo kandidati i puna dvorana, nego 
i policija i predstavnici Armije, koji su došli da daju 
svoju podršku. Stranački simboli, transparenti i 
slogani ispunili su ekran. Da gledaocima ne bi 
promakla poruka, kamera se upadljivo 
usredsredila na bedževe SDA, posebno na jedan, 
koji je bio na kragni mlade djevojke. 

TV TPK zanemaruje druge dogadjaje u Tuzli, čiji 
je gradonačelnik Selim Bešlagić, predstavnik 
protivničke stranke UBSD (Unija bosanskih socijal-
demokrata). Kada su predstavnici Tuzle i 
hrvatskog grada Osijeka, 16 jula, potpisali povelju 
o prijateljstvu, "Dnevnik" je to spomenuo tek 
kratko na kraju emisije. Znak dobre volje s druge 
strane etničke crte mogao je zanimati ljude u 
Tuzli, posebno Hrvate, ali ovaj dogadjaj je 
kolidirao s nacionalističkom porukom SDA i mogao 
je pomoći gradonačelniku. Premda se ovaj 
dogadjaj zbio u Tuzli, "Dnevnik" je jednostavno 
preuzeo informaciju općinskog Press centra, i 
propustio da spomene učešće gradonačelnika.  



 4 

TV TPK pokazala je svoju naklonost prema SDA i 
mnogo prije nego što je službena kampanja 
započela prošle sedmice. Ta naklonost bila je 
vidljiva već prošlog mjeseca, kad su se SDA i 
UBSD sukobile oko komemoracije održane 
povodom artiljerijskog napada, u kome je u junu 
1995, ubijena 71 osoba u Tuzli. TV Tuzla, 
općinska stanica, priklonila se u sukobu UBSD i 
gradonačelniku Bešlagiću. TV TPK stala je na 
stranu SDA. 

Izgleda da se malo toga promijenilo na TV TPK. 
Dobra vijest je što je TV Tuzla, premda vezana za 
gradsku vladu, dokazala da je sposobna za fer i 
ujednačeno izvještavanje. U posljednje vrijeme, 
TV Tuzla je izvještavala o skupovima svih 
stranaka, uključujući i SDA. Neke emisije bile su 
kritički intonirane prema SDA, ali je stanica 
omogućila SDA da saopći svoje stavove. Vrijedi 
zabilježiti primjer koji se desio 16 jula, kada je 
jedan glasnogovornik SDA optužio gradonačelnika 
da zloupotrebljava svoj položaj u političke svrhe. 

Hrvatska Televizija  
Prošle sedmice vijesti Hrvatske Televizije 
(Zagreb) podcrtale su hrvatsko nezadovoljstvo 
Evropskom Unijom, zato što je prihvatila rezultate 
mostarskih izbora, uprkos nepravilnostima u 
glasanju u Njemačkoj. U "Dnevniku" od 16 jula, 
Mijo Brajković gradonačelnik zapadnog Mostara i 
u posljednje vrijeme najpoznatije lice u ovoj 
emisiji, ponovio je da je administrator EU, Rikardo 
Perez Kasado (Ricardo Peres Kasado), prekršio 
zakon i da Hrvati ne mogu prihvatiti njegovu 
odluku. 

 U povodu izbora u Bosni, stanica je svakodnevno 
emitovala pozive bosanskim Hrvatima u Bosni i 
inostranstvu da glasaju. Ovi pozivi miješali su se s 
ponovljenim tvrdnjama da je hrvatski narod 
ugrožen izbornim pravilima, koja dopuštaju 
izbjeglicama da glasaju tamo gdje žive, a ne tamo 
odakle su došli. U emisiji nazvanoj "Raskršća 
Federacije", koja je emitovana 19 jula, predstavnik 
HDZ-a (Hrvatska demokratska zajednica) upozorio 
je da su Neum, Stolac i Čapljina, u Hercegovini, i 
hrvatski gradovi u centralnoj Bosni u posebnoj 
opasnosti. "Stranke mogu dirigirati i manipulirati 
biračima", objasnio je on mračno. "Srbi će 
glasovati samo u Republici Srpskoj, a Bošnjaci će 
postupiti drugačije".      

 Drugi izvještaji nastojali su da posiju sumnju u 
iskrenost federalnog partnera bosanskih Hrvata. 

"Dnevnik" je 19 jula izvijestio o hapšenju hrvatskih 
oficira u Jablanici, muslimanskom gradu, i rekao 
da je hapšenje naređeno od strane bosanskog 
predsjednika Alije Izetbegovića. ("Oficiri su pušteni 
tek nakon ozbiljnih prijetnji Amerikanaca", rečeno 
je.) U "Dnevniku" je ignorirana neugodna vijest da 
su Hrvati u Mostaru uhapsili šefa policije iz 
Jablanice. Sljedećeg dana "Dnevnik" je javio o 
opasnostima s kojima su suočeni Hrvati u 
Bugojnu, većinskom muslimanskom gradu u 
centralnoj Bosni. Novinar je rekao da su suočeni 
sa stalnim uznemiravanjem i fizičkim prijetnjama 
(uključujući i prijetnje ručnim granatama).  

 Od samog početka, Hrvatska Televizija je 
tretirala bosanske izbore ne kao borbu političkih 
stranaka, ili demokratsku borbu političkih 
alternativa, nego kao prijetnju hrvatskom narodu. 
Nacionalno pitanje zatamnjuje sva druga. Česti 
nesporazumi sa bošnjačkom stranom koriste se 
za podsticanje i učvršćivanje političke 
homogenizacije. Jer, u svijetu Hrvatske Televizije 
HDZ je neprijeporni predstavnik hrvatskog naroda. 
Hrvatska TV ignorira opozicione stranke, ona se 
pretvara, kao da ne postoje nikakva politička 
neslaganja. Priznati nešto drugo značilo bi štetiti 
nacionalnoj stvari.     

FERN  
OSCE je prošle sedmice konačno pronašao svoj 
glas, upravo u vrijeme službenog početka 
kampanje. 15 jula počela je sa radom Radio 
mreža Slobodni izbori (Free Election Radio 
Network), radio stanica koju finansira Švicarska, i 
koja emitira informacije vezane za izbore, kako za 
bosansku Federaciju, tako i za Republiku Srpsku. 
FERN ispunjava jedan dio ambicija međunarodne 
zajednice da pomogne pluralizam medija u Bosni i 
da premosti granicu, koja razdvaja većinu medija u 
dva entiteta. Drugi dio te ambicije- nezavisna 
televizijska mreža, kasni u pocetku. 

 Od ove dvije mreže, radio je, dokazano, važniji 
medij: više Bosanaca sluša radio, nego što gleda 
televiziju. A sa svojih osam predajnika, FERN ima 
veliki domet. Emitujući na FM (101.3 u Sarajevu) 
FERN tvrdi da pokriva 81 posto bosanske 
Federacije i 66 posto Republike Srpske.  

Stanica je smještena u Sarajevu i zapošljava 20 
Bosanaca, uključujući i dopisnike iz važnijih 
bosanskih gradova. Na konferenciji za štampu, 
koja je održana prošle sedmice, švicarski 



 5 

organizatori FERN-a insistirali su na činjenici, da 
će bosanski novinari imati punu slobodu u svom 
radu. Većinu FERN-ovog programa čini popularna 
muzika, odabrana tako da privuče mlade i 
sredovječne slušaoce. Ali šema pokrivanja izbora 
na ovoj stanici je ambiciozna: vijesti svakog sata, 
razgovori sa kadidatima i drugim gostima, govorni 
programi, emitovanje informacija o događajima 
vezanim za izbore i predstavljanje političkih 
stranaka. Pored vlastitih dopisnika, stanica 
prikuplja vijesti iz bosanske, hrvatske i srpske 
štampe, kao i vijesti domaćih i stranih agencija. 
Jednom dnevno na programu je pregled pisanje 
domaće i strane štampe. 

FERN je također počeo emitovati, ili planira uvesti, 
i duže programe. U polusatnom programu, koji se 
emituje u 17.30, predstavljaju se  poznate politička 
ličnosti. Dva puta dnevno stanica emituje 20 
minutne programe OSCE-a, namijenjene 
obrazovanju birača. Stanica planira uvođenje 
programa, u kojima će učestvovati i slušaoci. 
Dokazano je da su ovi programi najomiljeniji u 
Bosni. Stanica također namjerava predstaviti 
političke stranke, dvije dnevno, premda ove 
emisije nisu emitovane prošle sedmice.  

 Hoće li neko slušati ovaj radio? Uspjeh OSCE-a 
da utiče na izbore ovisi ne samo o kvalitetu FERN-
ovog programa, nego i o sposobnosti FERN-a da 
privuče slušaoce u periodu koji nas dijeli od 
izbora. Ovo posebno vrijedi za Republiku Srpsku i 
Herceg Bosnu, gdje je medijska situacija 
bezbojna.  

Drugi veliki projekat, podržan od međunarodne 
zajednice, TVIN televizijska mreža, imaće na 
raspolaganju još manje vremena. Njeni 
organizatori kažu da ne očekuju da će ova stanica 
početi sa radom prije sredine idućeg mjeseca.  

Izborna kampanja u sarajevskoj 
štampi  

Nakon kratke stanke, štampa je ponovo posvetila 
značajan prostor predizbornoj kampanji. 
Neizvjesnosti i lutanja oko službenog početka 
kampanje, izazvale su samo manje interesovanje 
u sarajevskoj štampi. Medjutim, nekoliko listova 
iskoristilo je ovu priliku da ponovo kritikuje 
predstavnike OSCE zbog neuspijeha u stvaranju 
uslova za slobodne i fer izbore. Ali, uprkos takvim 
kritikama, svi listovi i časopisi prihvataju realnost 
izbora. 

Pored činjenice da je posvetila više prostora 
opozicionim strankama, bosanska je štampa u 
posljednje vrijeme otvorila svoje stranice i za 
zbivanja u oba entiteta. Ovo je djelomično rezultat 
izvrsnog izvještavanja, koje nudi novinska 
agencija AIM, ali isto tako i odraz postepenog 
otvaranja televizijskih emisija za stranke iz drugog 
entiteta. Ovo je skroman, ali ohrabrujući početak, 
za slobodan protok informacija preko bivših linija 
fronta. 

Prilozi u listovima čiji se sadržaj direktno ili indirektno odnosio na izbore 1996.  

Period pokrivanja: 15 do 21 juli 1996  Dnevni: Oslobođenje, Večernje novine, Dnevni Avaz.  

Sadmični, petnaestodnevni i mjesečni: Svijet, Ljiljan,  

naziv lista broj 
listova 

broj priloga broj priloga po 
broju 

najčešće zastupljna forma 

Oslobođenje 7 68 4-17 articles vijest, izjava, izvještaj 
Večernje novine 6 58 5-17 articles vijest, izjava, intervju 
Dnevni Avaz 6 61 7-12 articles vijest, izjava, izvještaj 
Svijet 1 1  komentar,  
Ljiljan 1 2  komentar, apel 



 6 

Voli me, ne voli me….(2) 
Tabela ispod prikazuje prisustvo političkih 
stranaka, njihovih vođa  i koalicija u medijima 
Federacije (RTV BiH)  i Republike Srpske (RTV 
Srpska) u sedmici od 8 do 14 jula. Kolona sa 
nazivom “Total” govori koliko su puta jedna 
stranka ili njen lider direktno ili indirektni 
predstavljeni ili pomenuti u centralnoj informativnoj 
emisiji RTV BiH i RTV Srpska. Svaku stranku prati 
rezultat koji se potpisuje vrijednošću +1 za svako 

pozitivno pominjanje, 0 za svako neutralno 
pominjanje i  -1 za svako negativno pominjanje. 
Kolona (Σ (+,-,0)) predstavlja sumu ovih ocjena.  
Što je veći broj pozitivnih poena to znači da su 
mediji imali pozitivniji odnos, naklonost ili 
simpatije, odnosno, što je veći broj negativnih 
poena, to su se mediji prema stranci ili njenom 
predstavniku odnosili sa više kritike ili antipatije.  

Mediji koji su posmatrani u ovu svrhu su RTV BiH 
i RTV Srpska. Analizirane su samo glavne vijesti 
dana.  

ime RTV BiH RTV Srpska 
stranke / koalicije total Σ (+,-,0) total Σ (+,-,0) 

stranke     
Stranka demokratske akcije  20 +3 7 -7 
Srpska demokratska stranka (SZ) 19 -5 45 +43 
Hrvatska demokratska zajednica BiH 6 -1 4 -4 
Srpska radikalna stranka RS - - 2 +1 
Stranka za BiH 4 0 - - 
Srpska patriotska stranka SPAS - - 3 0 
Narodna stranka RS - - 5 0 
Srpska stranka Krajine - - 2 +1 
Liberalna Stranka BiH 2 0 - - 
Liberalno bošnjačka organizacija 2 0 - - 
Bosanska stranka 2 0 - - 
Građanska demokratska stranka BiH 6 -1 - - 
Muslimansko bošnjačka organizacija (1) (2) 4 -1 - - 
Hrvatska seljačka stranka BiH (1) (2) 1 0 - - 
Unija bosanskohercegovačkih 
socijaldemokrata (1) (2) 

4 0 - - 

Socijal demokratska partija BiH (1) (2) 4 0 - - 
Socijalistička partija RS (4) - - 1 0 
Jugoslovenska levica  RS (JUL) (4) - - 1 0 
Socijalno-liberalna stranka RS (4) - - 1 0 
Stranka nezavisnih socijal-demokrata RS (4) - - 1 0 
Nova radnička partija  - - 1 0 
Stranka demokratskog centra Trebinje (3) - - 2 0 
Seljačka radnička stranka Kozarska Dubice (3) - - 2 0 
Demokratska stranka Bijeljina (3) - - 3 0 
Nova radikalna stranka “Nikola Pašić” (3) - - 2 0 
Otađbinska stranka Banja Luka (3) - - 2 0 
Radikalni otadžbinski front “Nikola Pašić” - - 4 +2 
Saborna narodna stranka  - - 2 +2 
koalicije     
Demokratski patriotski blok RS - - 3 0 
Savez za mir i progres RS - - 1 0 
Združena lista za Bosnu i Hercegovinu 1 0 - - 
(1) Stranke uključene u Zdruzenu  listu za BiH (Federacija BiH) 
(2) Stranke uključene u Zdruzenu listu za BiH (RS) 
(3) Stranke uključene u Demokratski patriotski  blok RS 
(4) Stranke uključene u Savez za mir i progres RS 



Medijska scena Bosne i 
Hercegovine 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 

 
 

Podaci prema izvještaju 
MEDIA PLAN a iz jula 
1996. godine. 
Nestabilnost medijske 
sitacije odražava  se na 
česte izmjene podataka 

U broj radio i tv stanica 
uključeni su  svi 
produkciono-emisioni 
punktovi rtv neovisno od 
njihovog pravnog 
statusa. 

Faktičko stanje nalaže da 
se mediji u Federaciji BiH 
posmatraju kao dva 
odvojena sistema. 

 

BIH 
štampa 145 
radio 92 
tv 29 
agencije 6 

ukupno 272 
 

Federacija BiH  Republika Srpska 
štampa 120  štampa 25 
radio 56  radio 36 
tv 22  tv 7 
agencije 5  agencije 1 

ukupno 203  ukupno 69 
 

većinsko 
Bošnjačko 

stanovništvo 

 većinsko 
Hrvatsko 

stanovništvo 
štampa 110  štampa 10 
radio 41  radio 15 
tv 17  tv 5 
agencije 4  agencije 1 

ukupno 172  ukupno 31 
 

U protekloj sedmici posmatrani su sljedeći mediji: Radio&TV Srpska, Radio&TV BiH, Radio Studio 99, 
NTV 99, NTV Hayat, Radio FERN, TV Zenica, NTV Zetel, Radio Zenica, Radio Tuzla, TV TPK Tuzla, TV 
Tuzla, Radio Prijedor, Radio Bihać,  Radio&TV Mostar, Hrvatska TV Mostar, Radio Herceg Bosna 
Mostar, Radio Krajina Banja Luka, TV Srbije, Hrvatska televizija, Oslobođenje, Večernje Novine, Dnevni 
Avaz, Svijet, Ljiljan, Glas Srpski.     

izvještaj IWPR i MEDIA PLAN; Direktor projekta: Mark Wheeler 
Obala Kulina bana 4/I, 71000Sarajevo, BiH 

Tel/fax 071-667-734/735 
E-mail:MEDIAPLAN_ZU@ZAMIR-SA.ztn.apc.org 

100445.2322@compuserve.com 
Institut za ratno i mirnodopsko izvještavanje (IWPR) je britanska dobrotvorna ustanova, osnovana sa 
namjerom da pomaže razvoj nezavisnih medija i da podrži umjerene glasove u bivšoj Jugoslaviji. Ovaj 
institut također izdaje War Report (Ratni Izvještaj) nezavisni mjeseèni list, i Tribunal, dvomjeseèni 
časopis o Međunarodnom tribunalu za ratne zloèine u Hagu. Za pretplatu i druge informacije obratite se 
na IWPR 33 Islington High Street, London N1 9LH. Tel +44-171-713-7130 / Fax 713-7140/ E-mail: 
warreport  gn.apc.org. 
Media Plan je prva privatna organizacija u BiH specijalizovana za istraživanje i analizu medija. Glavni cilj 
mu je da promoviše obnovu i razvoj medija u BiH. Organizacija raspolaže opsežnom bazom podataka o 
BiH medijskoj slici.  
Sa zahvalnošæu napominjemo da ovaj projekat podržavaju Swedish International Development and 
Cooperation Agency, Open Society Institute, Friedrich Naumann Stiftung i Winston Foundation for 
World Peace. 


