
“Mediji su oni koji su nas u ovo uvalili!”. Lideri 
opozicionih partija već nude ovaj izgovor za 
svoj poraz. Potpuno različite ličnosti, kao Mujo 
Kafedžić iz Združene Liste BiH i Goran Matić 
iz Saveza za Mir i Progres ove sedmice su 
okrivili medije za pobjede vladajućih partija u 
svakom od entiteta. 

Govoreći na konferenciji za štampu ZL BiH 
19. 09, Kafedžić (potpredsjednik MBO) je 
izdvojio RTV BiH kao onu koja je odigrala 
nečasnu ulogu, dajući prednost predizbornim 
skupovima SDA u svojim vijestima. Njegov 
koalicioni kolega Ivo Komšić (HSS), tvrdio je 
da su “laži” pobjednika spriječile veći uticaj ZL 
na izbornim mjestima. Međutim, do javnosti  
ove tvrdnje ne bi ni došle da su mediji toliko 
neslobodni. S druge strane, Matić 
(glasnogovornik JULa) je na konferenciji za 
štampu 19.09 izjavio da su nacionalne stranke 
pobijedile jer su mediji stvorili i hranili strah u 
narodu od otuđenja od “njihovih originalnih 
država”. 

I strani posmatrači su naveli odsutstvo 
otvorenih medija kao razlog za odlučnu 
pobjedu vladajućih partija. U intervjuu koji je 
Politika objavila 19.09, Gabriel Keller, 
francuski ambasador u Beogradu, primijetio je 
da mediji u BiH nisu uspjeli obezbijediti 
neophodni prostor za istinsku demokratsku 
debatu za vrijeme kampanje. 

Naravno, neki od pobjednika su zamolili da se 
tu napravi određena razlika. Na konferenciji za 

štampu 19. septembra Alija Izetbegović je 
izjavio da opozicija može samo sebe okriviti 
za izborni “debakl” u Federaciji. “Njena 
strategija je bila neiskrena i imala je mnoge 
slabe tačke, kao izjednačavanje SDA i SDS, 
te tvrdnje da nema demokratije na teritoriji 
koju kontroliše Armija BiH. Činjenice govore 
drukčije. Ne samo da nije bilo cenzure, nego 
je nekih 60 novina, 40 radio-stanica, i 12 
televizija radilo u područjima koje kontroliše 
vlada. Osim toga, TV BiH je za vrijeme 
kampanje posvetila 9/10 svog predizbornog 
programa opoziciji, ostavljajući samo jednu 
desetinu za SDA” - rekao je Izetbegović 

Ova diskusija će se nastaviti u nedogled. Ipak, 
Monitoring Report ove sedmice obraća pažnju 
na ponašanje medija za vrijeme dana 
predizborne šutnje, dana izbora i dana 
iščekivanja rezultata. 

Generalno, elektronski mediji u oba bh 
entiteta su se ponašali dobro. Ispoštovali su 
obavezni period predizborne šutnje, te 
obezbijedili relativno dobro izvještavanje na 
dan izbora i nakon njega. S druge strane, 
televizije Hrvatske (HRT) i Srbije (RTVS) 
nastavili su promovirati svako svoje favorite - 
HDZ i Savez za mir i progres - i nakon 
zvaničnog završetka kampanje. 13 septembra 
su reprizirali svoje izvještaje o predizbornim 
skupovima održanim prethodnog dana, 
nastavljajući time svoje susjedsko miješanje u 
BH stvari i uzrokujući time još jednu glavobolju 
za OSCE.                               

 
20 septembar 1996 broj 16 

 

BOSANSKOHERCEGOVAČKI MEDIJI ZA VRIJEME IZBORA:  
13-15 SEPTEMBAR 



 2 

Republika Srpska 
Naši monitori iz Banja Luke javljaju da je u 
nekoliko navrata prekršena izborna šutnja u tom 
gradu. Na dan izbora u Banja Luci, kao i cijeloj 
Republici Srpskoj, distribuiran je srbijanski list 
Politika na čijoj naslovnoj strani je bila fotografija 
Živka Radišića kandidata za predsjednika RS iz 
Saveza za mir i progres. Povodom toga OSCE je 
najavio da će Izbornoj apelacionoj podkomisiji 
podnijeti žalbu u vezi ovog izrazitog kršenja 
izborne šutnje od strane druge države.  

Televizija Srbije, koja se odlično vidi u Banja 
Luci, je u Dnevniku od 13.9. emitovala prilog od 4 
minute sa mitinga Saveza za mir i progres 
održanog u Banja Luci dan ranije. 

Nalog OSCE za izvinjenje Biljane Plavšić, 
povodom izjava koje pozivaju na secesiju, je 
praktično kršenje izborne šutnje. Izvinjenje je 
emitovano tri puta u najgledanijim informativnim 
emisijama TV Srpska.  

Radio Krajina je 13. septembra  u svom kontakt 
programu “Objektiv Stvarnosti” nekoliko puta  
dozvolila slušaocima da propagiraju odredjene 
kandidate. Glavni urednik Radio Krajine 
potpukovnik Milovan Milutinović, koji je bio gost u 
emisiji, govoreći o finansiranju radio stanice, 
nabrojao je stranke koje su platile svoju 
propagandnu kampanju. To su po njegovim 
riječima: SPAS, Savez za mir i progres i 
Demokratski patriotski blok. U svakom slučaju i 
ovo je indirektno kršenje izborne šutnje.  

Blizu nekih glasačkih mjesta u Banja Luci 
primjećeni su izborni plakati Saveza za mir i 
progres i Srpske demokratske stranke. Medjutim, 
oni su “ostatak” od ranije i nisu ljepljeni na dan 
izbora.  

* * * *  
Na dan izbora čitav cjelodnevni program TV 
Srpska, slično kao i na drugim TV stanicama, bio 
je emitovan po posebnoj programskoj šemi, 
prilagodjen dogadjaju. U tri studija (Pale, Banja 
Luka i Bijeljina) programom praćenja izbora 
rukovodile su ekipe voditelja. A sa terena su 
izvještavale brojne novinarske i snimateljske 
ekipe. Gledaoci su mogli da čuju i vide izvještaje iz 
mnogih gradova i biračkih mjesta. Svi izvještaji su 
govorili da glasanje uglavnom protiče u redu i sa 
naglašenim teškoćama oko nesredjenih biračkih 
spiskova i nemogućnosti mnogih gradjana da 
glasaju zbog toga što su sa njih izostavljeni. 

Kada je riječ o biračima iz Federacije, naglašava 
se da ih je došlo mnogo manje nego što se 
predvidjalo i da oni koji su stigli nisu imali nikakvih 
problema. Voditelji programa u različitim prilikama 
nisu propustali da naglase da su izbori “overa” 
Republike Srpske. I pojedini anketirani glasači iz 
raznih mjesta su se izjašnjavali u takvom duhu.  

U sličnom tonu su bile i Novosti TV Srpska. 
Emisija se posebno fokusirala na trenutke kada su 
glasali najvažniji državni i stranački prvaci. 
Momčilo Krajišnik je nakon glasanja izjavio: “U 
svakom slučaju želim da pobjedi Republika 
Srpska, i da pobjedi mir, i da djeca više nikada ne 
ratuju... Nadamo se da će izbori donijeti jednu 
stabilnost u cijeloj BiH i da će se uspostaviti i 
učvrstiti mir”.  Na glasačkom mjestu u Banja Luci 
Biljana Plavšić je izjavila: “Svi danas dajemo glas 
za Republiku Srpsku”. 

U Novostima od 14.9. značajan prostor je dat 
susretu Biljane Plavšić sa Ričardom Holbrukom i 
delagacijom američkog kongresa. Plavšićeva je 
tada izjavila: “RS postuje sve, pa i one odredbe 
Dejtonskog sporazuma koje se tiču funkcionisanja 
zajedničkih organa u uniji RS i muslimansko-
hrvatske Federacije... Ako naš kandidat prodje na 
izborima, on će se sasvim povinovati svim 
odrednicama Dejtonskog sporazuma koje se 
odnose na Predsjednistvo i zajedničke institucije”. 

U cjelini gledajuci, i Radio i TV Srpska su u 
potpunosti ispoštovali izbornu šutnju. Od 12. 
septembra u ponoć na ovim medijima, direktno ili 
indirektno agitovanje za SDS, zamjenilo je rutinsko 
raportiranje o dobro izvršenim pripremama za 
izbore, uključujući i osiguranost prolaza  biračkim 
mjestima za glasače iz Federacije. 

Dan nakon izbora, pored isticanja da su izbori 
protekli bez incidenata i uz veliki odziv birača, vrlo 
je naglašavano da je od velikog broja najavljenih 
glasača iz Federacije BiH na birališta u RS stigao 
mali broj, ponegdje, kao u Višegradu, od 
najavljenih dvije hiljade - samo jedan. Uzroci nisu 
komentirani. 

 Federacija BiH 
TV BiH je na dan izbora napravila specijalno 
izdanje centralnog Dnevnika, u trajanju od četiri 
sata. Izuzev brojnih izvještaja dopisnika iz Bihaća, 
Zenice, Tuzle i Mostara (koji su opet imali 
saradnike u većini opstina tih regija), emitovana su 
i javljanja ad hoc reportera, koji su pratili glasanje 
bošnjačkih izbjeglica u RS. U emisiji su takodje 



 3 

prikazani opširniji uživo intervjui sa ministrom 
unutrašnjih poslova Avdom Hebibom, koji je rekao 
da je glasanje prošlo bez većih incidenata, i 
Mihaelom Stajnerom, koji je u cjelini zadovoljan 
izborima. Dnevnik se direktno uključio i u pres 
konferenciju američkog posrednika Ricarda 
Holbruka. Emisiju karakteriše i veliki broj izjava 
gradjana, koji izražavaju nadu u bolje dane, ali se i 
žale da ih nije bilo na biračkim spiskovima.  Kako 
je sam voditelj rekao, praćenje izbora je uradjeno 
sa 20 terenskih kamera, dvoje reportažnih kola, tri 
tv studija i velikim brojem reporterskih ekipa. Na 
dan izbora TV BiH je ostvarila 17 sati živog 
programa što je, kako je rekao voditelj, apsolutni 
rekord ove stanice. 

Sve ove činjenice traže u svakom slučaju da se 
TV BiH oda priznanje. Medjutim, Dnevnik je malo 
u tome pretjerao i narcisoidno posvetio sam vrh 
emisije svom “herojstvu”.  14. septembar je ipak 
bio dan kada se održavaju prvi poslijeratni izbori u 
BiH od kojih dalekosežno zavisi sudbina zemlje.  

A kada su u pitanju sami izbori, Dnevnik je dosta 
dobro obavio posao. Pokrivena je bila cijela 
teritorija Federacije pod kontrolom Armije BiH. 
Reporteri su bili stranački nepristrasni i objektivno 
su obavljali svoj posao. Ipak, može se konstatovati 
da im je glavni cilj bio “lov na nepravilnosti”. Svaki 
izvještač je u svom prilogu konstatovao da su 
mnogi glasači izostavljeni sa izbornih lista i da su 
velike gužve na nekim glasačkim mjestima, a neki 
reporteri su postavljali sugestivna pitanja. Tokom 
emisije nekoliko puta je spomenuto da su Srbi kod 
Bosanske Krupe zaustavili autobuse sa glasačima 
iz Federacije.  

I urednički stav u Dnevniku je išao u tom pravcu. 
Kao dokaz tome je i činjenica da je prvi prilog u 
četvorosatnoj emisiji bilo pobrojavanje gotovo svih 
nepravilnosti i incidenata tokom izbora. 

Inače, cijeli dan tokom 14. septembra televizija je 
imala specijalni izborni program. Počeo je jos rano 
ujutru u 6 sati i 30 minuta i trajao je sve do 
“velikog” Dnevnika. Reporteri su se javljali sa lica 
mjesta i razgovarali sa gradjanima prilikom 
glasanja i članovima izbornih komisija. Posebana 
pažnja je posvećena onim ljudima koji se nisu 
nalazili na izbornim spiskovima. U nekoliko 
navrata je bilo direktno uključenje u izborni pres 
centar OSCE odakle se javljao izvještač sa 
svježim informacijama ili se prenosio simultani 
prevod govornika. Kamere su pratile i sve važnije 
političare na glasanju. Večina njih je nakon 
glasanja dala izjave u kojima izražavaju nadu u 
bolje sutra ili u reintegraciju BiH. 

Televizija BiH je poštovala period izborne šutnje, 
13 i 14 septembra. Voditeljica specijalnog 
programa je upozorila izvještača iz Njujorka, kada 
je ona u neutralnoj formi spomenula stranke SDA i 
SDS.  U Dnevniku od 13.9. se pojavio dva puta 
predsjednik Izetbegović, ali u državnickim 
funkcijama (prilikom susreta sa Ricardom 
Holbrukum i kada mu je uručen mobilni telefon od 
javnog poštanskog preduzeća). Ostali sadržaji u 
Dnevniku su bili posvećeni posjeti američkih 
kongresmena koji su došli da nadgledaju izbore, 
pripremama za sam čin glasanja i edukaciji 
gradjana kako da glasaju. I ostali programi taj dan 
bili su oslobodjeni pojavljivanja stranaka ili bilo 
kakve druge stranačke propagande. 

Dnevnik od 15.9. je bio zatrpan reakcijama na 
izbore. Od domaćih faktora, izbore su pozitivno 
ocijenili  stranka UBSD i ministar unutrašnjih 
poslova Federacije Avdo Hebib, koji je izuzetno 
zadovoljan što u Federaciji nije bilo incidenata. 
Medjutim, spomenuta je informacija da SDA izbore 
u Republici Srpskoj smatra neregularnim i stoga 
pravno nevazećim. Prezentirane su i mnogobrojne 
informacije  svjetskih sila i relevantnih faktora koji 
su u cjelini zadovoljni regularnošću izbora. 

Radio BiH je konzekventno proveo obavezu 
izborne šutnje. Zahtjev SDA Vijeću sigurnosti UN 
(!) da se  ponište izbori u RS bila je udarna vijest 
15.9. u radio dnevniku (zanimljivo je da TV 
dnevnik to samo usput pomenuo). Ništa, 
medjutim, nije rečeno da su pojedini medjunarodni 
zvaničnici, uključujuci i Roberta Frovika i Ričarda 
Holbruka, javno osporili osnovanost ovakvog 
zahtjeva. 

Osnovna karakteristika Radio Bihaća tokom 
četrdesetosmočasovne izborne šutnje i 
postizbornog dana jeste, da su se djelatnici ovog 
radija trudili da u govornim programima ispoštuju 
izborna pravila o ponašanju medija u ovom 
periodu. Nije bilo nikakvih priloga o političkim 
strankama niti o odredjenim političkim opcijama. 
Medjutim ozbiljna zamjerka se može staviti na 
višekratno ponavljanje pjesme “Da te nije Alija” i 
himne SDA  “Ja sin sam tvoj” tokom izbornog 
dana. 

Naš monitor, ipak, sa zadovoljstvom zakljucuje da 
je Radio Bihać, uz očit, napor svojih novinara i 
saradnika, uspio da bude profesionalan i od koristi 
svojim slušateljima - biračima, pogotovo na sam 
dan izbora. 

Televizija Tuzlansko podrinjskog kantona je u 
ovom periodu pokazala dva različita lica. Jos 12. 



 4 

septembra je bila “emotivno nabijena” da svom 
gledalištu, a u interesu “svoje stranke” posljednji 
dan pomogne da pobjedi na izborima. “Ako se još 
niste odlučili, mi ćemo vam pomoci”, rekla je 
voditeljica Dnevnika, inače voditeljica promotivnih 
skupova SDA na području TPK i portparol SDA. 
Potom je isturila na ekran mladu ženu u 
tradicionalnoj muslimanskoj nosnji  koja je 
“onemogućena da glasa, jer joj je birokratija to 
pravo oduzela”. Voditeljica je stoga sugerisala 
Bošnjacima “da glasanjem - glasaju i za nju”.  

Na dan šutnje, 13. septembra, TV TPK je 
ispoštovala pravila ponašanja. Razlika u programu 
tog i predhodnih dana bila je očita, a prilozi 
novinara saradnika, svedeni su na pripremu Tuzle 
za izbore.  

14. septembra, sudeći po angažovanju TV TPK , 
pokazan je do sada nevidjen entuzijazam, u Tuzli i 
mjestima TPK da se pokriju što je moguće bolje 
izbori. Program TV TPK je krenuo ujutro, u 10 sati, 
a završio se oko 20 i 30 sati. Tv kamere su se 
našle na mnogim biračkim mjestima. Direktno su 
prenosene tri pres konferencije OSCE održane u 
Tuzli, uz veoma korektne informacije sa tih 
konferencija.  

Dan nakon izbora se bilježe reakcije na izbore u 
kojima preovladava stav da su izbori uspjeli.  

Radio i TV Tuzla takodje nisu prekršili pravila 
predizborne ćutnje. Zanimljivo je da su 
gradonačelnik Bešlagić i njegov zamjenik Sead 
Avdić jedini političari koje su reporteri TV Tuzla 
pratili i koji su dali izjave o tome šta očekuju od 
glasanja. 

Radio i TV Zenica su se držali pravila o izbornoj 
šutnji. Oba medija su dan uoči glasanja napravila 
edukaciju glasača, te obrazložila kompletnu 
tehniku prebrojavanja listića. Na sam dan izbora 
kompletan program je bio posvećen izborima. 
Često je apostrofirano da se mnogi birači ne 
nalaze na izbornim spiskovima.  

TV 99 je ambiciozno i nepristrasno napravila 
izborni program. Javljanje reportera bilo je 
neujednačeno. Neki su bilio vrlo profesionalni, a 
neki  nedorasli  ovom zadatku, jer nemaju 
elementarna znanja o političkim kretanjima unutar 
BiH. Reporteri ove stanice pokrivali su i dogadjaje 
u Republici Srpskoj.  

13. septembra, na dan šutnje, HTV Mostar se 
bavila incidentom koji se desio dan ranije, kada je, 
skoro, došlo do sukoba izmedju hrvatske policije i 
Bošnjaka što su  popravljali kuće u zapadnom 

dijelu grada. Stanica je napadno propagirala “da 
glasač, koji je ranije imao  mjesto prebivališta u 
muslimanskoj opstini Mostar, ne mora ići u taj dio 
grada, već može glasati na najbližem glasačkom 
mjestu”.  

Na sam dan izbora, s obzirom da nije bilo većih 
incidenata, HTV Mostar se ograničavao na 
izvještaje o regularnom toku izbora. U razgovoru 
sa gospodinom Brajkovićem, potencirana je 
njegova stara boljka: “Naši mostarski izbori nisu 
završeni”. Aludira se, naravno, na odluku 
Vrhovnog suda Federacije. 

Na dan izborne šutnje TV Mostar se  korektno 
ponašala, prenoseći isključivo tehničke informacije 
o glasanju. Njena mana se, medjutim, i dalje 
očitava u upornom prepričavanju i citiranju (npr. 
kada se radi o Martinu Garodu ili drugim 
ličnostima), umjesto da se koristi tonski zapis 
kojim se uvijek raspolaže. 

 Susjedi 
Izraziti primjer kršenja izborne šutnje je emitovanje 
13. septembra, na 3. kanalu Hrvatske televizije, 
snimke centralnog mitinga HDZ u Mostaru.  

Hrvatska televizija je i na druge načine kršila 
pravilo predizborne medijske šutnje u BiH. Uoči 
samih izbora u središnjem TV Dnevniku objavljen 
je komentar u kojem se razmatra mogući rezultat 
izborne utakmice. Iznesena je procjena da najveće 
šanse imaju tri vladajuće nacionalne stranke koje 
različito vide budućnost BiH. Tvrdi se da na 
“fanatične poruke” SDS-a i SDA, nacionalna 
stranka hrvatskog naroda (HDZ) odgovara 
“pozivom na mir, suživot i gospodarsku obnovu”. 

Izbori u BiH su prouzrokovali i druge promjene 
redovne programske sheme Hrvatske televizije. 
Veče uoči održavanja izbora, u redovnom terminu 
održavanja zabavnog programa u 20 sati iznenada 
je emitovana dokumentarna serija “Džihad u 
Americi”, posvećena borbi protiv muslimanskog 
terorizma. Da li je ovom programskom promjenom 
Hrvatska televizija zeljela da posalje skrivenu 
predizbornu poruku biračima u BiH ?.  

Državna Televizija Srbije takodje je ignorisala 
pravilo predizborne šutnje u BiH. Veče uoči izbora 
u centralnom TV Dnevniku (drugi dan zaredom) 
dominirao je izvještaj sa završnog predizbornog 
skupa Saveza za mir i progres, održanog u Banja 
Luci. Dvostruko TV pokrivanje istog dogadjaja 
trebalo je da naglasi podršku 20 000 Banjalučana 



 5 

koalicionom bloku na čelu sa Socijalistickom 
partijom RS. U izvještajima slika je govorila više 
nego same riječi. Vizuelno je apostrofiran defile 
(duž atletske staze, praćen salvama aplauza) 
grupe kandidata SMP u društvu sa državno 
partijskom delegacijom  Srbije u kojoj su bili 
predsjednik Skupštine Srbije D. Tomić i 
potpredsjednik SPS-a Nikola Šainović. Tek poslije 
ovih pobjedničkih kadrova sa TV Srbije, izbori u 
BiH, ili bolje reći u Republici Srpskoj, su mogli 
početi !. 

Štampa 
Sarajevska štampa je impozantno i sasvim 
profesionalno izvela finiš predizborne kampanje. U 
svim listovima, u ovoj posljednjoj sedmici pred 
izbore, broj priloga koji su se bavili izbornom 
problematikom nadmašio je sve ranije, a i dnevni i 
sedmični listovi su se skoro pretvorili u biltene o 
izborima.  

Nastupanjem izborne šutnje, jedan dan uoči 
izbora, stranke isčezavaju sa stranica novina, ali 
se zato pažnja fokusira na vijesti o predizbornoj 
atmosferi, o tome šta strani mediji pišu o izborima 
u BiH, o izjavama stranih državnika, funkcionera 
medjunarodne zajednice i OSCE. Listovi su bili 
puni takvih vijesti i na sam dan izbora. Sve novine 
su prenijeli incident kada je napadnut Zlatko 
Lagumdžija i izjavu policije da taj napad nema 
političku pozadinu. 

Predizbornu šutnju su poštovali svi listovi izuzev 
Dnevnog AVAZA koji je u petak, dan uoči izbora, 
objavio izvještaj sa velikog predizbornog mitinga 
SDA u Sarajevu. Oslobodjenje je okvalifikovalo 
ovaj postupak Avaza kao kršenje izborne šutnje, a 
Avaz je na to odgovorio slabo uvjerljivim 
objašnjenjem. Ostaje da izborna komisija donese 
konačni sud o ovom slučaju. 

P.S. 

IWPR i MEDIA PLAN će narednih sedmica izdati finalni raport o ulozi bosankohercegovačkih medija u 
izbornoj kampanji. Takođe očekujemo nastavak Monitoring Reporta kada počne predizborna kampanja 
za opštinske izbore.  

 

izvještaj IWPR i MEDIA PLAN; Direktor projekta: Mark Wheeler 
Obala Kulina bana 4/I, 71000 Sarajevo, BiH 

Tel/fax 071-667-734/735 
E-mail:MEDIAPLAN_ZU@ZAMIR-SA.ztn.apc.org    ili  101657.3100@compuserve.com 

Institut za ratno i mirnodopsko izvještavanje (IWPR) je britanska dobrotvorna ustanova, osnovana sa namjerom 
da pomaže razvoj nezavisnih medija i da podrži umjerene glasove u bivšoj Jugoslaviji. Ovaj institut također izdaje 
War Report (Ratni Izvještaj) nezavisni mjeseèni list, i Tribunal, dvomjeseèni časopis o Međunarodnom tribunalu 
za ratne zloèine u Hagu. Za pretplatu i druge informacije obratite se na IWPR 33 Islington High Street, London N1 
9LH. Tel +44-171-713-7130 / Fax 713-7140/ E-mail: warreport@gn.apc.org. 
Director: Anthony Borden; Administrative Director: Rachelle Jailer Valladares; Senior Programme Manager: Alan 
Davis; Project Director (Bosnia Elections): Mark Wheeler; Senior Project Officer (Bosnia Elections): Michael 
Montgomery;  Project Officer (Bosnia Elections): Jennifer Pearce. 
MEDIA PLAN  je prva privatna organizacija u BiH specijalizovana za istraživanje, analizu i projektovanje razvoja 
medija. Glavni cilj mu je da promoviše obnovu i razvoj medija u BiH. Organizacija raspolaže opsežnom bazom 
podataka o BiH medijima. MEDIA PLAN ima korespodentske centre u Tuzli, Zenici, Mostaru, Banja Luci i Bihaću. 
Na izradi Monitoring Reporta angažovano je 18 monitora, istraživača i drugih saradnika MEDIA PLANa.    
Sa zahvalnošæu napominjemo da ovaj projekat podržavaju Swedish International Development and Cooperation 
Agency, Open Society Institute, Friedrich Naumann Stiftung i Winston Foundation for World Peace. 


