
 1

Hungary 
 
Prime time domestic television news of MTV and RTL Klub   
 
 
DOMINANT COVERAGE OF DOMESTIC POLITICAL ISSUES WITH A NEUTRAL 

ATTITUDE TO AUTHORITIES  
 
 

Péter Bajomi-Lázár – Áron Monori 
 
 
 
Research questions and methodology 
 
This paper offers (1) a brief description of the Hungarian media landscape, (2) a secondary 
analysis of empirical research data assessing the news coverage of various television channels 
since the political transformation in 1989–90, (3) a primary analysis of quantitative and 
qualitative data on two prime time domestic news programs in April 2007, and formulates (4) 
a policy proposal regarding the performance of news journalists. 
 
As regards the primary research, this paper presents a quantitative and qualitative comparative 
analysis of two prime time television news programs in an effort to identify potential 
shortcomings of their news coverage. In particular, it attempts to answer the following 
questions: 
 
• What is the territorial and topical distribution of the major television channels? 
• What form of reporting is dominant in the prime time news? 
• How are different contents approached? 
• In what length are various topics covered in the prime time news? 
 
In order to answer these questions, the prime time news shows of the first channel (m1) of 
public service Hungarian Television (Magyar Televízió, MTV) and commercial television 
RTL Klub were monitored in April 2007, and in particular on April 2 (Monday), April 3 
(Tuesday), April 11 (Wednesday), April 12 (Thursday), April 20 (Friday), April 21 
(Saturday), April 24 (Tuesday), and April 29 (Sunday). 
 
The objective of this paper is to formulate policy proposals in an attempt to improve 
journalistic professionalism. It is based on the assumption that the neutral and unbiased 
information of the public through television is a necessary precondition for citizen’s political 
participation, moreover, a critical journalistic approach to the government-of-the-day’s 
activities a key condition for the transparency of a democratic regime. 
 
 
Background 
 
Since the political transformation in 1989–90, the media landscape in Hungary has been 
described as one permeated by a ‘media war’, i.e., a conflict over who controls the media and 
what societal values the media should cultivate. This major, yet bloodless, conflict has 
divided both the political elites and the journalism community along ideological cleavages, 



 2

best described as separating the left from the right, the conservative from the liberal, tradition 
from progression, the secular from the Christian, the rural from the urban, and the national 
from the European (Farkas, 1990; Ágh, 1992; Lázár, 1992; Sükösd, 1992; Hankiss, 1996; 
Haraszti, 1999; Bajomi-Lázár, 2001, 2003; Monori, 2005). 
 
In this conflict, also referred to as a ‘Kulturkampf’, or ‘part of the class struggle’, or ‘war of 
tribes’, the performance of the news media has been in the forefront of debates. Empirical 
evidence suggests that the prime time news programs of the major television channels, 
especially ‘Híradó’ and ‘A Hét’ on public service Hungarian Television, have been biased in 
favor of the government of the day, whether left or right. 
 
For example, a qualitative and quantitative analysis conducted by the Monitor Group of the 
Openness Club revealed that in the Antall–Boross era (i.e., the first freely elected coalition 
government of a right-wing/conservative stance, headed by Prime Ministers József Antall and 
Péter Boross, 1990–1994), more specifically in the fall of 1993, ‘Híradó’ and ‘A Hét’, 
watched by 38 and 42 percent, respectively (Biro, 1994), aired a greater amount of positive 
news stories than the alternative news resources did, reaching up to 25 percent of all news 
items. The Sunday evening news magazine ‘A Hét’ especially pursued a strategy of success 
propaganda as it tended to ignore bad news that other news resources covered extensively 
(Argejó et al., 1994). Another quantitative and qualitative analysis of the major television 
news programs conducted in late 1993 and early 1994 confirmed these findings: it revealed 
that ‘Híradó’ focused on positive phenomena and attributed positive achievements without 
exception to either the government or the coalition parties (Beck, [1994] 1998). A qualitative 
analysis of the news coverage of ‘Híradó’ conducted in March 1994 revealed that the editors 
of the prime time news program covered current affairs in a biased and selective way, and 
attempted to manipulate viewers by means of presenting opposition parties in an extremely 
negative context (Terestyéni, [1994] 1998). 
 
Pro-government bias on public service television persisted in the Horn era (i.e., the first left-
wing/liberal coalition government headed by Prime Minister Gyula Horn, 1994–1998). A 
quantitative analysis of ‘A Hét’ in 1996 revealed that the politicians of the government and 
the coalition parties featured in up to 97 percent of the domestic news. This over-represents 
the government and the coalition parties in terms of both the British and the French standards, 
the British standard being that the government and the opposition should feature 
proportionately with their mandates in Parliament; the French standard being one-third of 
airtime devoted to the government, one-third of it to the coalition parties, and one third of it to 
the opposition, not counting the President of the Republic (Mádl & Szabó, 1999a). Although 
pro-government news bias persisted in the Horn era, its intensity diminished. As a series of 
longitudinal quantitative analyses conducted in March 1994, March 1995 and March 1996 
revealed, after the legislative elections in April 1994, ‘Híradó’ attributed success stories to 
either the new government or the coalition parties (rather than the opposition), although to a 
lesser extent than before the government change (Beck, [1996] 1998). Another longitudinal 
comparison of all news programs between 1993 and 1996 confirmed that pro-government bias 
was more marked under the Antall–Boross government than in the Horn era. In May 1993, 
government officials and the representatives of the coalition featured in 84 percent of the 
domestic political news, while the opposition had a 16 percent share. In May 1996, the same 
figures were 72 and 28 percent, respectively. A combined quantitative and qualitative analysis 
of the news programs of public service television in the fall of 1996 concluded that while in 
quantitative terms (i.e., regarding their opportunities to comment on current affairs) the 
politicians of the coalition government and those of the opposition had an almost equal 



 3

coverage, the editors used some other means of manipulation that were tangible via 
qualitative methods (such as the camera perspective on the speaker or on the audience of the 
speaker) that presented government officials and the representatives of the coalition parties in 
a slightly more positive way than the opposition (Gayer et al., 1997). Furthermore, as a 
comparative analysis of the television news agendas in late 1993 and late 1997 showed, news 
programs became more problem-oriented and less ideological. Pseudo-events such as solemn 
road-openings and other ceremonies showing government politicians in a positive light 
disappeared from the evening news (Terestyéni, 1998). 
 
The rule of the Orbán government (i.e., the second right-wing/conservative coalition 
government headed by Prime Minister Viktor Orbán, 1998–2002) also saw a marked pro-
government bias in the broadcast media. After July 1998, the prime time news programs of 
the then existing six major public service and commercial television channels, namely MTV1, 
MTV2, Danube Television, RTL Klub, tv2, and Tv3, featured government officials and the 
representatives of the coalition parties in up to 81 percent of the domestic political news, in 
most cases in a positive context. The opposition was more frequently subject to negative news 
coverage (Mádl & Szabó, 1999b). In 1999, the government and the coalition parties featured 
in 76–84 percent of all domestic political news; on several issues only government politicians 
were asked to comment, while the opposition did not receive any airtime at all (Mádl & 
Szabó, 2000). In 2000, the government and the coalition parties remained over-represented, 
featuring in 73–83 percent of the domestic political news (Mádl & Szabó, 2001); in 2001, in 
66–85 percent (Baranyai & Plauschin, 2001). Although the above-described quantitative 
analyses did not make a distinction between the news programs of the public service and the 
commercial channels, another study comparing the main public service news program with 
the most popular commercial news program in the period November 1999 to January 2000 
revealed that ‘Híradó’ presented much more good news than ‘Tények’ (Facts), the prime time 
news show of the then most popular commercial channel tv2. The proportion of positive and 
negative news items was 22:31 and 7:48 in the two programs, respectively (Nyilas, 2000). 
 
As a quantitative comparative analysis of the major television and radio news programs 
indicates, the trend above has slightly changed under the Medgyessy–Gyurcsány government 
(i.e., the second and third left-wing/liberal coalition governments headed by Prime Ministers 
Péter Medgyessy and Ferenc Gyurcsány from 2002 onwards): whereas in 2002 only 23 
percent of negative news stories were connected with the then coalition government, in 2003 
their ratio reached 38 percent; in October 2003, 56 percent of the critical opinions aired on 
television and radio focused on the government’s policies; voices from the government and 
the coalition parties reached 66 percent on average, albeit some broadcasters devoted up to 88 
percent of their domestic news to speakers linked with the ruling parties (Plauschin, 2004). In 
2004, the politicians of the government and the coalition parties featured in 67 percent of the 
domestic political news on average, but this ratio was significantly higher on MTV, reaching 
82 percent in August (Plauschin, 2005). In the year 2005, the representation of the 
government and the coalition parties slightly increased, reaching 70 percent on average (and 
78 percent on Hungarian Television, cf. ORTT, 2006), then, in 2006, it dropped back to 62 
percent on average, and occasionally 55 percent (ORTT, 2007). It needs to be noted that these 
analyses were purely quantitative, i.e., they did not address the question of whether the 
government’s policies were covered in a critical or a non-critical way. 
 
Albeit the data above are fragmentary and unfit for a systematic longitudinal comparison, they 
do allow for the conclusion that a more or less marked pro-government bias persisted in the 
Hungarian news media in the period 1990–2006. However, the persistence of pro-government 



 4

bias in the public service media does not necessary imply that the public automatically 
adopted pro-government views. In a longitudinal survey, Gábor Tóka and Marina Popescu 
studied the impact of pro-government bias on public television, and found that biased news 
coverage did not ordinarily improve the government’s popularity. In fact, they concluded that 
pro-government bias may have had a ‘boomerang’ effect, i.e., it could even have worsened 
the government’s chances to get re-elected (Tóka & Popescu, 2002). It needs to be added that, 
since the early 1990s, the number of media outlets has exponentially grown in Hungary: while 
at the beginning of that decade, the state broadcasters Hungarian Television and Hungarian 
Radio had a de jure and de facto monopoly of information, today a wide range of public and 
private broadcasters offer news on a regular basis. The most important commercial channels 
include HírTV, Magyar ATV, Lánchíd Radio and Klubradio; it needs to be noted that, despite 
the provisions of the 1996 Broadcasting Act, amended in 2002, these outlets are clearly, but 
not institutionally, associated with the various political parties. 
 
 
Territorial and topical distribution 
 
In the studied period, the prime time news program aired on Hungarian Television included a 
total of 153 news items, the territorial and topical distribution of which is detailed in chart 1 
below. 
 
Chart 1  
Territorial and topical distribution of news items on MTV, April 2–29, 2007 (eight days) 

Hungary
120
79%

 Neighboring countries
8

5%

Other countries
25

16%

TERRITORIAL DISTRIBUTION  

 



 5

ecology
4

3%

education
2

1%

religion
1

1%

youth and children
1

1%
science

0
0%

culture and art
10
7% social protection and healthcare

19
12%

economy, finance, business
14
9%

war crimes
2

1%

world affairs
4

3%

sport and recreation
7

5%

country’s international politics
3

2%

domestic political life
33

21%

other
53

34%

TOPIC

 
Chart 1 reveals that homeland news stories dominate the news agenda of the public service 
television channel with 120 items. As for foreign news, global politics rule (25 items), while –
despite Hungary’s significant national diaspora there – the neighboring countries are hardly 
covered at all (8 items). 
 
As for the topical distribution of homeland news on MTV, chart 1 shows that parliamentary 
and party politics (marked in the table as ‘domestic political life’) and social protection/health 
care were the main issues in April 2007, the latter issue being largely over-politicized with the 
ongoing reform of the entire health care system. It is noteworthy that one third of the 
homeland news stories (i.e., 40 items out of 120) can be described as ‘other’, i.e., crime, 
scandals, catastrophes, stars, etc., that is, predominantly tabloid news. 
 
In the studied period, the prime time news program on RTL Klub included a total of 166 news 
items, the territorial and topical distribution of which is detailed in table 2 below. 
 
Chart 2 
Territorial and topical distribution of news items on RTL Klub, April 2–29, 2007 (eight days) 



 6

Hungary
113
68%

 Neighboring countries
5

3%

Other countries
48

29%

TERRITORIAL DISTRIBUTION  

 

religion
1

1%

ecology
8

5%

science
2

1%

education
1

1%

culture and art
8

5%

social protection and healthcare
12
7%

economy, finance, business
5

3%

war crimes
2

1%

country’s international politics
1

1%
world affairs

2
1%

youth and children
0

0%

sport and recreation
4

2%

other
100
60%

domestic political life
20

12%

TOPIC

 
Chart 2 reveals that homeland news stories dominate the news agenda of the main commercial 
television channel with 113 items. As for foreign news, global politics rule (48 items), 
whereas the neighboring countries are hardly covered at all (5 items). 
 
As for the topical distribution of homeland news on RTL Klub, table 2 shows that – in sharp 
contrast to the public service channel – parliamentary and party politics (marked as ‘domestic 
political life’ in the table) are practically ignored, with the exception of the reform of the 
health care system that has been relatively widely covered. By contrast, tabloid news is a main 
focus of the commercial broadcaster: some two thirds of the homeland news stories (i.e., 73 
items out of 113) can be described as ‘other’. 



 7

 
 
Form of news 
 
The form of news in the period April 2–29 on Hungarian Television is detailed in chart 3 
below. 
 
Chart 3 
Form of news on MTV, April 2–29, 2007 (eight days) 
 

Other
0

0%

Agency news item with the 
anchor in the frame or ticker 

9
6%

Poll/Interview
2

1%

Journalist directly calling in by 
telephone or link

5
3%

Journalist's TV item with 
recorded statements - thematic 

coverage of an event
71

47%

Agency news item with live 
footage

60
39%

Journalist's TV item with 
recorded statements -coverage 

of a day's event
6

4%

Chart 3 shows that ‘journalist’s TV item with recorded statements – thematic coverage of an 
event’ is the major form of news on the public service channel, amounting to nearly 50 
percent of all news stories (71 news items out of 153). This is a sign that many of the news 
stories covered are discussed in detail. 
 
The form of news in the period April 2–29 on RTL Klub is detailed in chart 4. 
 
Chart 4 
Form of news on RTL Klub, April 2–29, 2007 (eight days) 



 8

Other
0

0%

Poll/Interview
1

1%

Journalist directly calling in by 
telephone or link

0
0%

Agency news item with the 
anchor in the frame or ticker 

10
6%

Agency news item with live 
footage

70
42%

Journalist's TV item with 
recorded statements -coverage 

of a day's event
4

2%

Journalist's TV item with 
recorded statements - thematic 

coverage of an event
81

49%

 
Chart 4 shows that ‘journalist’s TV item with recorded statements – thematic coverage of an 
event’ is the major form of news on the commercial channel, amounting to nearly 50 percent 
of all news stories (81 news items out of 166). Again, this is a sign that many of the news 
stories covered are discussed in detail. In this respect, little difference is found between the 
public service and the commercial broadcaster. It is noteworthy, however, that MTV 
elaborates on a wide range of topics, while RTL Klub primarily on ‘other’ topics, i.e., human 
interest stories. 
 
 
Length of item content 
 
Chart 5 below displays the length of item content on Hungarian Television in the period April 
2–29 on eight selected days. 
 
Chart 5 
Length of item content on MTV April 2–29, 2007. 



 9

science
0%

ecology
4%

religion
1%

youth and children
1%

sport and recreation
2%

education
2%

culture and art
4% social protection and healthcare

15%

economy, finance, business
8%

war crimes
0%

world affairs
4%

country’s international politic
2%

domestic political life
19%

other
38%

 
Chart 5 shows that the prime time news program on MTV devotes over two thirds of its 
airtime (4,468 seconds out of 11,810) to ‘other’ news, and only about one sixth of it (2,216 
seconds out of 11,810) to parliamentary and party politics (i.e., ‘domestic political life’). 
However, with the airtime devoted to the reform of the health care system added to that 
devoted to parliamentary and party politics, over one third of the news program’s total airtime 
is taken by hard news or public interest stories. 
 
Chart 5 displays the length of item content on RTL Klub in the period April 2–29 on eight 
selected days. 
 
Chart 6 
Length of item content on RTL Klub, April 2–29, 2007. 



 10

culture and art
549
5%

science
185
2%

ecology
510
4%

education
28
0%

religion
120
1%

youth and children
0

0%

social protection and healthcare
1047
9%

world affairs
70
1%

war crimes
62
1%

economy, finance, business
403
3%

country’s international politics
35
0%

sport and recreation
301
3%

domestic political life
841
7%

other
7401
64%

Chart 6 shows that the prime time news program on RTL Klub devotes some two thirds of its 
airtime (7,401 seconds out of 11,552) to ‘other’ news, and only about one tenth of it to 
parliamentary and party politics and the reform of the health care system (1,888 seconds out 
of 11,552). In other words, in contrast to public service television, human interest stories 
dominate the programming of the commercial television channel, whereas public interest 
stories are largely ignored in terms of the airtime (see also the chapter on ‘Territorial and 
topical distribution’). 
 
 
Orientation to the subject 
 
Chart 7 below details how the prime time news program on Hungarian Television treats the 
issues it covers, i.e., whether it takes a neutral, a negative, or a positive attitude toward the 
various (i.e., neutral, negative, or positive) contents. 
 
Chart 7 
Orientation to the subject on MTV, April 2–29, 2007. 



 11

Negative attitude – negative 
content

2
1%

Negative attitude - positive 
content

1
1%

Positive attitude - negative 
content

0
0%

Positive attitude - positive 
content

8
5%

Neutral attitude – positive 
content

30
20%

Neutral attitude – negative 
content

56
36%

tral attitude – neutral content
56

37%

As for the attitude, chart 7 shows, quite surprisingly in the light of former research findings 
on the political orientation of public service television, that the broadcaster has taken an 
overwhelmingly neutral stance: 142 news items out of 153 display a neutral attitude. It needs 
to be noted, however, that the rest of the news items were predominantly positive (eight items 
out of 11 being such). The low number of items, however, does not allow one to argue that the 
public service broadcaster would be engaged in any kind of a success propaganda, i.e., be 
biased in favor of the incumbent government (all the more so as the table includes domestic as 
well as foreign news). 
 
As for the content, chart 7 shows that there are a total of 56 neutral content items, 39 positive 
content items, and 58 negative content items. This confirms the finding above, namely that 
this news program does not attempt to shed a positive light on the current state of affairs. 
 
Chart 8 details how the prime time news program on RTL Klub treats the issues it covers. 
 
 
Chart 8 
Orientation to the subject on RTL Klub, April 2–29, 2007 



 12

Negative attitude - positive 
content

3
2%

Negative attitude – negative 
content

19
11%

Positive attitude - negative 
content

0
0%

Positive attitude - positive 
content

15
9% Neutral attitude – positive 

content
16

10%

Neutral attitude – negative 
content

78
47%

Neutral attitude – neutral 
content

35
21%

 
As for the attitude, chart 8 shows that the commercial broadcaster has taken an 
overwhelmingly neutral stance: 129 news items out of 166 display a neutral attitude. In 
contrast to the public service broadcaster, the rest of the news items were predominantly 
negative (22 items out of 37 being such), i.e., arguably, RTL Klub has taken a slightly more 
critical stance than MTV. 
 
As for the content, chart 8 shows that there are a total of 35 neutral content items, 34 positive 
content items, and 97 negative content items. This confirms the finding above, namely that the 
commercial broadcaster offers a more critical perspective than its public service counterpart. 
 
 
Summary and conclusions 
 
The findings above show three major trends in contemporary television news. Firstly, 
Hungarian broadcasters pay little attention to foreign news, especially to what happens in 
neighboring countries. Secondly, there is a clear-cut division of labor between the major 
public service and the major commercial broadcaster: whereas the former treats public interest 
stories in detail, the latter focuses on human interest stories (this is also reflected in the fact, 
not tangible via quantitative methods, that the headlines and the leading news items on MTV 
are hard news, while those on RTL Klub are soft news). And thirdly, neither of the two is 
biased in any significant way. (It may be added to this that some minor private television 
channels in Hungary, whose programs are distributed via satellite and cable, such as HírTV, 
EchoTV, or Magyar ATV, are arguably more biased on domestic political matters.) This latter 
trend is a sign of a significant change in comparison with former years’ widespread practice 
of biased news coverage, as indicated by various empirical studies (cited in the chapter on 
‘Background’). 
 
To this it may be added that, in the studied period, no extreme, or even minor, deviation from 
ethical and professional norms was observed in the television news. 
 



 13

 
Policy proposal 
 
The findings above allow for the conclusion that foreign news is largely ignored in the prime 
time news which, in light of the current trends of globalization and europeanization, may raise 
concerns. In particular, it raises the question whether the news as it is allows viewers to put 
information into an adequate context. Arguably, television journalists and editors should 
consider covering neighboring and other countries more frequently. 
 

Bibliography 

Ágh, Attila (1992) Kultúrharc és médiaháború [Kulturkampf and media war]. Mozgó Világ, 
no. 9. 

Argejó, Éva & Beck, László & Hann, Endre & Révész, Sándor & Terestyéni, Tamás (1994) 
Jelentések az MR és az MTV hírműsorairól [Reports on the news programs of Hungarian 
Radio and Hungarian Television]. In: Kurtán, Sándor & Sándor, Péter & Vass, László (eds) 
Magyarország politikai évkönyve 1994. Budapest: Demokrácia Kutatások Magyar Központja 
Alapítvány. 

Bajomi-Lázár, Péter (2001) A magyarországi médiaháború [The Hungarian media war]. 
Budapest: Új Mandátum. 

Bajomi-Lázár, Péter (2003) Press Freedom in Hungary under the Orbán Government. In: 
Sükösd, Miklós & Bajomi-Lázár, Péter (eds) Reinventing Media. Media Policy Reform in 
East Central Europe. Budapest: CEU Press. 

Baranyai, Eszter & Plauschin, András (2002) A politikai hírműsorok tájékoztatási gyakorlata 
2001-ben [Political news programs in 2001]. Jel-Kép, no. 1. 

Beck, László ([1994] 1998) Kormánytúlsúly a hírműsorokban [Pro-government bias in the 
news programs]. In: Argejó, Éva (ed.) Jelentések könyve. Budapest: Új Mandátum. 

Beck, László ([1996] 1998) Három március hírei a képernyőn [The news of three Marches on 
the screen]. In: Argejó, Éva (ed.) Jelentések könyve. Budapest: Új Mandátum. 

Farkas, Zoltán (1990) Hadijelentés [A report from the media war]. Mozgó Világ, no. 7. 

Gayer, Zoltán & Molnár, Péter & Szabó, Dávid (1997) A televízió műsoraira vonatkozó 
kritika határai, avagy hányszor volt piros zakó a miniszteren? [The limits of television 
critique, or how many times did the minister wear a red suit?] In: Terestyéni, Tamás (ed.) 
Médiakritika. Budapest: ELTE Kommunikációelméleti Kutatócsoport & Osiris. 

Hankiss, Elemér (1996) The Hungarian Media War of Independence. In: Sajó, András & 
Price, Monroe (eds) Rights of Access to the Media. The Hague: Kluwer Law International. 

Haraszti, Miklós (1999) A II. médiaháború [Media War II.]. In: Csermely, Ákos & Ráduly, 
Margit & Sükösd, Miklós (eds) A media jövője. Budapest: Média Hungária. 

Lázár, Guy (1992) Sajtó és hatalom [Press and power]. Népszabadság, May 28. 

Mádl, András & Szabó, Dávid (1999a) A médiapiac változásai [Changes in the media 
market]. In: Kurtán, Sándor & Sándor, Péter & Vass, László (eds) Magyarország politikai 
évkönyve 1999. Budapest: Demokrácia Kutatások Magyar Központja Alapítvány. 

Mádl, András & Szabó, Dávid (1999b) A kormányok mennek, a média marad [Governments 
come and go, but the media stay]. Jel-Kép, no. 1. 



 14

Mádl, András & Szabó, Dávid (2000) A hírműsorok tájékoztatási gyakorlata 1999-ben [News 
programs in 1999]. Jel-Kép, no. 1. 

Mádl, András & Szabó, Dávid (2001) A hírműsorok tájékoztatási gyakorlata 2000-ben [News 
programs in 2000]. Jel-Kép, no. 1. 

Monori, Áron (2005) Médiaháborúk [Media wars]. In Bajomi-Lázár, Péter (ed.) Magyar 
médiatörténet a késő Kádár-kortól az ezredfordulóig. Budapest: Akadémiai Kiadó. 

Nyilas, György (2000) Összehasonlító elemzés az MTV1 és a tv2 esti, főműsoridős híradóiról 
[A comparative analysis of the prime-time news programs of MTV1 and tv2]. Jel-Kép, no. 4. 

ORTT (2006) Beszámoló az Országos Rádió és Televízió Testület 2005. évi tevékenységéről 
[Report on the activities of the Hungarian Radio and Television Board in 2005]. Budapest: 
ORTT. 

ORTT (2007) Beszámoló az Országos Rádió és Televízió Testület 2006. évi tevékenységéről 
[Report on the activities of the Hungarian Radio and Television Board in 2006]. Budapest: 
ORTT. 

Plauschin, András (2004) A politikai hírműsorok tájékoztatási gyakorlata 2003-ban [Political 
news programs in 2003], Jel-Kép, no. 1. 

Plauschin, András (2005) A hírműsorok tájékoztatási gyakorlata 2004-ban [Political news 
programs in 2003], Jel-Kép, no. 1. 

Sükösd, Miklós (1992) Médiaháború Magyarországon 1990–1992 [Hungary’s media war, 
1990–1992]. Mozgó Világ, no. 10. 

Terestyéni, Tamás ([1994] 1998) Manipuláció az érzelmekkel és az értékekkel [Manipulation 
with emotions and values]. In: Argejó, Éva (ed.) Jelentések könyve. Budapest: Új Mandátum. 

Terestyéni, Tamás (1998) A tévéhíradók kínálata és a közönség [Television news and the 
audience]. Jel-Kép, no. 2. 

Tóka, Gábor & Popescu, Marina (2002) Befolyásolja-e a szavazókat a Magyar Televízió 
kormánypárti propagandája? Egy empirikus kutatás 1994–1998-ból [Campaign Effects and 
Media Monopoly: The 1994 and 1998 Parliamentary Elections in Hungary]. Médiakutató, 
spring. 


